dc.contributor.advisor |
Horníčková, Beata
|
|
dc.contributor.author |
Řiháčková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48056
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o tématu logopedické intervence v podmínkách mateřských škol. V teoretické části práce je nejprve vymezen obor logopedie a náhled do situace předškolního vzdělávání ve vztahu k logopedii v České republice, dále je zde popsán vývoj dětské řeči včetně častého výskytu narušené komunikační schopnosti objevující se u dětí předškolního věku. Teoretická část práce také představuje úrovně logopedické intervence, kterými jsou prevence, diagnostika a terapie, rovněž jsou zde uvedeny kompetence jednotlivých logopedických odborníků, s kterými děti předškolního věku mohou v mateřských školách vstupovat do interakce. Praktická část práce představuje kvantitativně orientovaný výzkum, v kterém bylo prostřednictvím dotazníku pro učitele mateřských škol zjišťováno, jak je v mateřských školách ve Zlínskem kraji zajištěná logopedická intervence, především kým, jak často a v jakých podmínkách je dětem předškolního věku poskytována. |
|
dc.format |
70 s. (108 110 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
logopedie
|
cs |
dc.subject |
logopedická intervence
|
cs |
dc.subject |
komunikační kompetence
|
cs |
dc.subject |
narušená komunikační schopnost
|
cs |
dc.subject |
speech therapy
|
en |
dc.subject |
speech and language therapy intervention
|
en |
dc.subject |
communication competence
|
en |
dc.subject |
impaired communication ability
|
en |
dc.title |
Logopedická intervence v mateřských školách ve Zlínském kraji |
|
dc.title.alternative |
Speech and language therapy intervention in kindergartens in the Zlín Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pokrivčáková, Silvia |
|
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the topic of speech therapy in kindergartens. The theoretical part of the thesis first defines the field of speech therapy and it gives insight into the situation of preschool education concerning speech therapy in the Czech Republic. Then it describes the development of children's speech, including the frequent occurrence of impaired communication skills occurring in preschool children. The theoretical part also presents the levels of speech therapy, which are prevention, diagnosis, and therapy, furthermore, there are listed competences of individual speech therapists with whom preschool children can interact in kindergartens. The practical part of the thesis is a quantitatively oriented research, in which a questionnaire for kindergarten teachers was used to find out how speech therapy intervention is provided in kindergartens in the Zlín region. Especially by whom, how often, and in what conditions. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54584
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|