dc.contributor.advisor |
Trávníčková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Krčmová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48050
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce aplikačního typu je zaměřena na tvorbu a aplikaci knihy pokusů, podporující přírodovědné vzdělávání, v podmínkách mateřských škol. Cílem je ověřit soubor deseti pokusů obsažených v knize a na základě jejich evaluace poskytnout doporučení pro praxi. V teoretické části jsou přiblížena východiska pro využití knihy přírodovědných pokusů. Je představena koncepce přírodovědného vzdělávání a badatelsky orientované výuky. Pozornost je také věnována objasnění pojmu pokus, který je s těmito koncepcemi významně spjatý. V praktické části je prezentován soubor deseti pokusů pro děti v předškolním věku, jehož cílem je mimo jiné podporovat přirozenou zvídavost dětí a schopnost samostatně realizovat pokusy. Praktická část je doplněna o evaluaci v podobě sebereflexe, reflexe učitelky a hodnocení dětmi, na základě které jsou následně vyvozeny závěry a formulováno doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
89 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
badatelsky orientovaná výuka
|
cs |
dc.subject |
přírodovědný pokus
|
cs |
dc.subject |
science education
|
en |
dc.subject |
enquiry-based instruction
|
en |
dc.subject |
science experiment
|
en |
dc.title |
Kniha pokusů k podpoře přírodovědného vzdělávání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Book of experiments to support science education in kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor's thesis of application type is focused on a creation and application of a book of experiments, supporting science education in kindergartens. The goal is to verify a set of ten science experiments contained in the book and give recommendation for practical use based on their evaluation. In the theoretical part are resources for the use of the book of experiments. The concepts of science education and inquiry-based instruction are introduced. Attention i salso paid to the explanation of the term experiment, which is significantly associated with these concepts. The practical part presents a set of ten experiments for preschool children, the aim of which is, among other things, to support the natural curiosity of children and support the ability to carry out experiments independently. The practical part is supplemented with evaluation in the form of self-reflection, teacher's reflection and evaluation by children. Recommendations for practical use are formulated based on the results. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54578
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|