dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Harangozó, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48045
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je popsat autoevaluaci mateřské školy v oblasti spolupráce školy a rodiny. Teoretická část se vymezuje a charakterizuje základní terminologii, legislativu, autoevaluační proces, nástroje a metody při autoevaluaci. S autoevaluaci je rovněž v rámci práce spojena i oblast spolupráce mateřské školy a rodiny, proto se i tato kapitola v bakalářské práci vyskytuje. Cílem praktické části je kvantitativním výzkumem vymezit četnost provádění a dané podoblasti spolupráce školy a rodiny, způsob zjišťování dat a následná práce s výsledky autoevaluace, které při spolupráci mezi mateřskou školou a rodinou probíhají. Kvantitativní výzkum je proveden prostřednictvím dotazníkového šetření s řediteli mateřských škol. |
|
dc.format |
81s. (113 303 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autoevaluační proces školy
|
cs |
dc.subject |
komunikace rodiny a školy
|
cs |
dc.subject |
evaluační nástroj
|
cs |
dc.subject |
spolupráce rodiny a školy
|
cs |
dc.subject |
ředitel mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
preprimární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
school self-evaluation process
|
en |
dc.subject |
school-family communication
|
en |
dc.subject |
the evaluation tool
|
en |
dc.subject |
cooperation between the school and the family
|
en |
dc.subject |
the head teachers of the nursery schools
|
en |
dc.subject |
preschool education
|
en |
dc.title |
Autoevaluace mateřské školy v oblasti spolupráce rodiny a školy |
|
dc.title.alternative |
The kindergarten self-evaluation in the area of school and family cooperation |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Klapko, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2020-08-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor´s thesis deals with the self-evaluation of a nursery school in terms of cooperation between the nursery school and the families. The aim of this thesis is the description of such self-evaluation. The theoretical part of this thesis defines and characterizes the basic terminology, legislation, the self-evaluation process, tools and methods thereof. As the cooperation between the nursery school and the families is closely related to self-evaluation, this thesis also includes a specific chapter on this topic. The aim of the practical part of this thesis is to establish the frequency of cooperation between the nursery school and the families by means of quantitative research, data collection methods and post-research analysis of the self-evaluation outcomes concerning the school-family cooperation. The quantitative research is carried out via a questionnaire survey sent to the head teachers of particular nursery schools. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54573
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|