Využívání literárních materiálů v praxi učitelek mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Černobilová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48042
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem učitelky mateřských škol využívají literaturu při své práci. Teoretická část se zabývá charakteristikou základních pojmů a vymezuje didaktické postupy, které učitelé používají při činnosti s literaturou pro děti. Empirická část představuje smíšený design a závěry výzkumu, jenž byl realizován prostřednictvím nestrukturovaného pozorování a dotazníku. Výzkumná zjištění ukazují, jaké faktory ovlivňují učitele při výběru literárních materiálů, jak často je používají ve výchovně-vzdělávacím procesu, a jaké didaktické postupy využívají při činnosti s literaturou. V závěru práce jsou analyzovány výsledky výzkumu a doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
125 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Literární materiály
|
cs |
dc.subject |
literatura pro děti
|
cs |
dc.subject |
Literary materials
|
en |
dc.subject |
literature for children´s
|
en |
dc.title |
Využívání literárních materiálů v praxi učitelek mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
The use of literary materials in the practice of preschool teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This dissertation thesis has a theoretical-empirical approach. The aim of this dissertation thesis is to determine how kindergarten teachers use literature in their line of work. The theoretical part focuses on the key characteristics concepts, and defines the didactic strategies which teachers use while working with children's literature. The empirical section demonstrates the mixed-design method and conclusions derived from the research; this was executed using a questionnaire and field observations. The research conclusions demonstrate which factors influence teachers in the selection of literary materials; how often these materials are used in the educational process, and which didactic procedures are used. The results of the research and recommendations for their applicability in the field are evaluated at the end of this dissertation thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54570
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-05-04 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account