Využívání literárních materiálů v praxi učitelek mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využívání literárních materiálů v praxi učitelek mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gavora, Peter
dc.contributor.author Černobilová, Barbora
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:33Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48042
dc.description.abstract Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem učitelky mateřských škol využívají literaturu při své práci. Teoretická část se zabývá charakteristikou základních pojmů a vymezuje didaktické postupy, které učitelé používají při činnosti s literaturou pro děti. Empirická část představuje smíšený design a závěry výzkumu, jenž byl realizován prostřednictvím nestrukturovaného pozorování a dotazníku. Výzkumná zjištění ukazují, jaké faktory ovlivňují učitele při výběru literárních materiálů, jak často je používají ve výchovně-vzdělávacím procesu, a jaké didaktické postupy využívají při činnosti s literaturou. V závěru práce jsou analyzovány výsledky výzkumu a doporučení pro praxi.
dc.format 125 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Literární materiály cs
dc.subject literatura pro děti cs
dc.subject Literary materials en
dc.subject literature for children´s en
dc.title Využívání literárních materiálů v praxi učitelek mateřských škol
dc.title.alternative The use of literary materials in the practice of preschool teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2020-08-26
dc.description.abstract-translated This dissertation thesis has a theoretical-empirical approach. The aim of this dissertation thesis is to determine how kindergarten teachers use literature in their line of work. The theoretical part focuses on the key characteristics concepts, and defines the didactic strategies which teachers use while working with children's literature. The empirical section demonstrates the mixed-design method and conclusions derived from the research; this was executed using a questionnaire and field observations. The research conclusions demonstrate which factors influence teachers in the selection of literary materials; how often these materials are used in the educational process, and which didactic procedures are used. The results of the research and recommendations for their applicability in the field are evaluated at the end of this dissertation thesis.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54570
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-05-04


Files in this item

Files Size Format View Description
černobilová_2020_dp.pdf 2.221Mb PDF View/Open None
černobilová_2020_op.docx 17.61Kb Unknown View/Open None
černobilová_2020_vp.docx 18.39Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account