Komparace využívání prvků lidové kultury ve školních vzdělávacích programech mateřských škol na Slovácku a Valašsku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Janíková, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Ningerová, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48039
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této diplomové práce je využití prvků lidové kultury v mateřských školách na Slovácku a Valašsku. Cílem práce je zjistit, jaké prvky tradiční lidové kultury se objevují ve školních vzdělávacích programech vybraných mateřských škol a zda jsou v nich přímo uvedeny. Diplomová práce má teoreticko - empirický charakter. V teoretické části jsou ucelené poznatky o lidové kultuře, o jejím vlivu na děti a je zohledněn obsah lidové kultury v kurikulárních dokumentech školy. Empirická část je zaměřena nejprve na popsání metodologického postupu a dále na analýzu získaných výsledků výzkumného šetření z vybraných mateřských škol. V závěru práce komplexně diskutuji vzniklé výsledky výzkumu. |
|
dc.format |
79 s. (158 264 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
lidová kultura
|
cs |
dc.subject |
lidová tradice
|
cs |
dc.subject |
školní vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
folk culture
|
en |
dc.subject |
folk tradition
|
en |
dc.subject |
framework educational programme
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.title |
Komparace využívání prvků lidové kultury ve školních vzdělávacích programech mateřských škol na Slovácku a Valašsku |
|
dc.title.alternative |
Comparison of elements of folk culture utilisation in the school educational programs of kindergartens in Moravian Slovakia and Wallachia |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this diploma thesis is the utilisation elements of folk culture in kindergartens in Moravian Slovakia and Wallachia. The aim of the work is to find out what elements of traditional folk culture appear in framework educational programs of selected kindergartens and whether they are directly mentioned in them. The diploma thesis has a theoretical - empirical character. The theoretical part contains comprehensive knowledge about folk culture, its impact on children and takes into account the content of folk culture in the curricular documents of the school. The empirical part is aimed on the description of the methodological procedure and on the analysis of the obtained results of the research from selected kindergartens. In the final I comprehensively discuss the results of the research. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54567
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-05-07 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account