dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Válková, Ivona
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48038
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se problematikou zaměřenou na pojetí dítěte předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku a dále se zabývá přípravou studentů učitelství. Empirická část diplomové práce popisuje kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníku adresovaného studentům učitelství a interview se studenty učitelství. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit názory studentů učitelství pro mateřské školy týkající se dítěte předškolního věku. Sesbíraná data byla vyhodnocena a následně interpretována. Ze získaných dat vyplynuly zajímavé výsledky, jež prokázaly, že dnešní děti jsou zvídavé, přátelské, hravé a negativně ovlivněné současnými moderními technologiemi. |
|
dc.format |
60 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pojetí dítěte předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
studenti učitelství
|
cs |
dc.subject |
profesní start
|
cs |
dc.subject |
the concept of a preschool child
|
en |
dc.subject |
student teachers
|
en |
dc.subject |
professional start
|
en |
dc.title |
Dítě předškolního věku v perspektivě budoucích učitelů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
The reschool children from the perspektive of future kindergarden teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The submitted diploma thesis has a theoretical-empirical character. It deals with issues focused on the concept of preschool children. The theoretical part is focused on preschool children and also deals with the preparation of student teachers. The empirical part of the diploma thesis describes quantitative research carried out through a questionnaire addressed to teaching students and interviews with teaching students. The aim of the research was to find out the opinions of kindergarten teacher students regarding a preschool child. The collected data were evaluated and subsequently interpreted. The data obtained yielded interesting results, which showed that today's children are inquisitive, friendly, playful, and negatively affected by current modern technologies. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54566
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2020-05-07 |
|