dc.contributor.advisor |
Božik, Roman
|
|
dc.contributor.author |
Gergelová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:33Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48035
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je zejména sumarizovat poznatky o možnostech začleňování výchovy ke zdraví v kurikulu mateřské školy. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem prostřednictvím dotazníku, který byl podán učitelkám mateřských škol v Jihomoravském kraji, s cílem zjistit, jaké jsou postoje učitelů na začlenění projektů k výchově o zdraví do kurikula mateřských škol. Dále pak zjistit, jakým způsobem je výchova ke zdraví začleňována do kurikula MŠ a to prostřednictvím obsahové analýzy dokumentů, konkrétně školních vzdělávacích programů mateřských škol. |
|
dc.format |
123 s.(159 710) Přílohy: 3.s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova ke zdraví v pedagogické praxi
|
cs |
dc.subject |
projektování v mateřské škole
|
cs |
dc.subject |
zdravotní postoje učitele k výchově ke zdraví
|
cs |
dc.subject |
health education in pedagogical practise
|
en |
dc.subject |
projects in kindergarten
|
en |
dc.subject |
teacher's health attitude to health education
|
en |
dc.title |
Začleňování výchovy ke zdraví do kurikula mateřských škol v Jihomoravském kraji |
|
dc.title.alternative |
Health Education in Curriculum for Nursery Schools of South Moravian Region |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is divided into two parts, the theoretical and practical one. The aim of the theoretical part is to summarize knowledge about possibilities of integrating health education in the pre - school education curriculum. The practical part deals with quantitative research through a questionnaire, which was submitted to kindergarten teachers in the South Moravian Region, aiming to find out their attitudes about the inclusion of health education projects in kindergarten curriculum. Furhermore, document analysis, especially of the kindergaten educational programs, was used to find out the way the health education is incorporated into the pre-school education. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54559
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-05-04 |
|