dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Dědičová, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:21Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:21Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47767
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se tím, jak učitelé mateřských a základních škol nahlížejí na dítě v posledním roce předškolního vzdělávání. V teoretické části se zaměřuje na to, jaké je současné dítě při vstupu do základní školy, jací jsou učitelé mateřských a základních škol a jak probíhá vzdělávání na těchto stupních vzdělávání. Empirická část je věnována kvantitativnímu výzkumu realizovaného pomocí strukturovaných interview a dotazníku s učiteli mateřských a základních škol. Výzkumná zjištění představují, jaké jsou názory učitelů mateřských a základních škol na dítě v posledním roce předškolního vzdělávání, na dětství těchto dětí a jejich připravenost na základní školu. V závěru práce interpretujeme tyto výsledky a srovnáváme je podobnými výzkumy. |
|
dc.format |
111 s. (195 431 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Dítě v posledním roce předškolního vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
názory učitelů na dítě
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání dítěte v mateřské škole
|
cs |
dc.subject |
Child in the last year of preschool education
|
en |
dc.subject |
teachers' opinions of the child
|
en |
dc.subject |
education in pre-primary school
|
en |
dc.title |
Dítě před nástupem do základní školy pohledem učitelů základních a mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
A child before entering elementary school from the perspektive of primary and preschool teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis has a theoretical-empirical character. It deals with how pre-primary and primary school teachers think of the child in the last year of preschool education. The theoretical part focuses on what the current child is like, when entering primary school, what are pre-primary and primary school teachers like and how education takes place at these levels of education. The empirical part is devoted to quantitative research carried out using structured interviews and a questionnaire with pre-primary and primary school teachers. The research findings represent the views of pre-primary and primary school teachers of the child, which is in the last year of pre-school education. Opinions about childhood of these children and their readiness for primary school. At the end of the thesis we interpret these results and compare them with similar research. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54055
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-05-04 |
|