Analýza edukačních postupů s dětmi mladšími tří let v zařízeních pro předškolní vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza edukačních postupů s dětmi mladšími tří let v zařízeních pro předškolní vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Tomeková, Nela
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:21Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:21Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/47763
dc.description.abstract Diplomová práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem je zjistit, jaké edukační postupy preferují učitelé při práci s dětmi mladšími tří let v předškolních zařízeních. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o teoretickém vymezení pojmu edukační postupy a o přístupech učitele v edukaci dětí mladší tří let. V diplomové práci se autorka věnuje také specifikaci jednotlivých typů předškolních zařízení a požadavkům na učitelky mateřských škol, pečovatelky v dětských skupinách a ošetřovatelky v jeslích. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu. Získaná data byla sbírána postupně pomocí interview s učitelkami, pečovatelky a ošetřovatelkami z jednotlivých typů zařízení. Z analýzy dat vyplynulo, že pro práci s dětmi mladšími tří let jsou nejčastěji využívány tři skupiny organizačních forem a to frontální, individualizované a skupinové. Mezi často využívané metody patří dramatizace, vyprávění, názorné metody, situační a převažuje hra. K samotné vzdělávací práci s dětmi dochází až po zvládnutí období adaptace a po vytvoření si základních hygienických a sebeobslužných návyků.
dc.format 84 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject edukační postupy cs
dc.subject dítě raného věku cs
dc.subject předškolní zařízení v ČR cs
dc.subject educational methods en
dc.subject early age child en
dc.subject preschool institutions in Czech Republic en
dc.title Analýza edukačních postupů s dětmi mladšími tří let v zařízeních pro předškolní vzdělávání
dc.title.alternative Analysis of educational procedures with children under three years of age in pre-school education establishments
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.date.accepted 2020-08-26
dc.description.abstract-translated This thesis consists of two parts the theoretical and empirical. The aim is to find out which educational process teachers of preschool children prefer. The theoretical part consists of a summary of theoretical knowledge and definitions of the concept of educational procedures with regard to the teacher's attitude towards education of children aged three years and below. In the diploma theses the author pays attention to the specificities for individual types of preschool facilities and the requirements for kindergarten teachers, social attendant in child's centers and in Infant-nursery. In the empirical part of thesis there are presented results of qualitative research. Data was collecting gradually by interviewing teachers, social attendants and nurses from individual type of institutions. Data analysis later showed that for working with children under 3 years age the most common ways are three groups of organizational form: frontal, individual and grouped. Often used methods included performance, narration, illustrative methods, situation methods and mostly play. The educational work with children itself occurs after mastering a period of adaptation and after creating basic hygiene and self-service habits.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54050
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
tomeková_2020_dp.pdf 1.625Mb PDF View/Open None
tomeková_2020_op.docx 17.60Kb Unknown View/Open None
tomeková_2020_vp.docx 19.15Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account