Žánr sci-fi v Československé normalizační kinematografii
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Nemeškal, Libor
|
|
dc.contributor.author |
Vích, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:19Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:19Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47710
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na aplikování estetiky žánru science fiction na období československé normalizační filmové tvorby. Na základě komplikovanější hybridizace žánrů dané filmografie definuje práce pojem subkategorické členění, jehož teoretický princip rozděluje normalizační vědeckofantastické snímky do sedmi základních subkategorií a na konkrétních zastupujících snímcích analyzuje podíl naplnění žánru science fiction. |
|
dc.format |
80 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sci-fi
|
cs |
dc.subject |
Žánr
|
cs |
dc.subject |
Normalizace
|
cs |
dc.subject |
Československo
|
cs |
dc.subject |
Radomír Kokeš
|
cs |
dc.subject |
Sci-fi
|
en |
dc.subject |
Genre
|
en |
dc.subject |
Normalization
|
en |
dc.subject |
Czechoslovakia
|
en |
dc.subject |
Radomír Kokeš
|
en |
dc.title |
Žánr sci-fi v Československé normalizační kinematografii |
|
dc.title.alternative |
1.Theoretical Part: The Sci-fi Genre in Czechoslovakia Normalization Filmography. 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 12 Mins., Editing |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Erla, Josef |
|
dc.contributor.referee |
Peml, Jan |
|
dc.date.accepted |
2020-09-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on applying the aesthetics of the science fiction genre to the period of Czechoslovak normalization film production. On the basis of more complicated hybridization of genres of the given filmography, the thesis, defines the concept of subca-tegorical division, whose theoretical principle divides normalizing science fiction movies into seven basic subcategories and analyzes the share of science fiction genre fulfillment in specific representative movies. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Střihová skladba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Film Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.identifier.stag |
53987
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-08-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account