Porovnání dobových kameramanských postupů při různých realizacích filmu A Star Is Born
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Liebenberger, Július
|
|
dc.contributor.author |
Gallo, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:18Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:18Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47699
|
|
dc.description.abstract |
Bakalárska práca sa zaoberá analýzou rôznych kameramanských prístupov k štyrom verziám filmu A Star Is Born v kontexte doby ich vzniku. Práca sa zameriava nielen na vznik jednotlivých filmov a prácu kameramanov, ale na konkrétnych príkladoch rozoberá dramaturgiu obrazu a použitie jednotlivých kamerových výrazových prostriedkov. |
|
dc.format |
58 s. (59 279 znakov) |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Zrodila sa hviezda
|
cs |
dc.subject |
muzikál
|
cs |
dc.subject |
kamera
|
cs |
dc.subject |
W. Howard Greene
|
cs |
dc.subject |
Sam Leavitt
|
cs |
dc.subject |
Robert L. Surtees
|
cs |
dc.subject |
Matthew Libatique
|
cs |
dc.subject |
kinematografia
|
cs |
dc.subject |
A Star Is Born
|
en |
dc.subject |
musical
|
en |
dc.subject |
camera
|
en |
dc.subject |
W. Howard Greene
|
en |
dc.subject |
Sam Leavitt
|
en |
dc.subject |
Robert L. Surtees
|
en |
dc.subject |
Matthew Libatique
|
en |
dc.subject |
cinematography
|
en |
dc.title |
Porovnání dobových kameramanských postupů při různých realizacích filmu A Star Is Born |
|
dc.title.alternative |
Period cameraman approaches in four versions of the film musical A Star Is Born |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Komorný, Štefan |
|
dc.date.accepted |
2020-09-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the analysis of various cameraman approaches to four versions of the film A Star Is Born in the context of their time. The work focuses not only on the creation of individual films and the work of cameramen, but also on specific examples discusse the dramaturgy of the image and the use of individual camera means of expression. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Kamera |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Film Photography |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.identifier.stag |
53965
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-08-13 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account