Žena s polenem jako žena s dramaturgickým klíčem k seriálu Twin Peaks

DSpace Repository

Language: English čeština 

Žena s polenem jako žena s dramaturgickým klíčem k seriálu Twin Peaks

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gogola, Jan
dc.contributor.author Jakeš, Pavel
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:18Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:18Z
dc.date.issued 2019-12-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/47684
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na určení základního typu filmové postavy ženy s polenem a na to, jaký má tato postava pro seriál Twin Peaks dramaturgický význam. Žena s polenem je postavou vystupující ve třech aktuálně realizovaných seriích seriálu, a to navzdory zvyklosti, že se u rozvíjejícího se projektu mění postavy, příběh a ve velké většině i jeho kvalita. Ke zpracování této analýzy mě inspiroval fakt, že seriál Twin Peaks je projekt, který byl schopen si vytvořit nezměrný marketingový log, fanklub i velké uznání i přesto, že se nejedná o produkt povrchně komerčního typu. Jeho divákem jsem byl poprvé před patnácti lety a stále se k němu vracím. V rámci dramaturgické rozsáhlosti celého projektu seriálu Twin Peaks jsem se zaměřil na dramaturgickou analýzu postavy ženy s polenem, která se na první pohled zdá být nezásadní, vedlejší, příběhově osamocenou (postava neobsahující B-story) postavou, avšak ve skutečnosti lze skrze ni, myslím, nahlédnout do hloubky propracovanosti jedné postavy, která je velmi malým dílkem v obrovském projektu. Příběhovu linii ženy s polenem bychom mohli označit jako tzv. B-story, což je podle Snydera (2005, s. 79-80) jakýsi sekundární příběh probíhající vedle příběhu hlavního (A- story), který zůstává stále přítomen a v různých okamžicích se s hlavním příběhem prolíná.
dc.format 55 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject antagonista cs
dc.subject Cooper cs
dc.subject David Lynch cs
dc.subject dramaturgie cs
dc.subject herald cs
dc.subject hlavní hrdina cs
dc.subject mentor cs
dc.subject mysteriózní cs
dc.subject podvědomí cs
dc.subject sen cs
dc.subject seriál cs
dc.subject Twin Peaks cs
dc.subject vedlejší postava cs
dc.subject žena s polenem. cs
dc.subject antagonist en
dc.subject Cooper en
dc.subject David Lynch en
dc.subject dramaturgy en
dc.subject dream en
dc.subject herald en
dc.subject main character en
dc.subject mentor en
dc.subject mysterious en
dc.subject series en
dc.subject subconscious en
dc.subject supporting character en
dc.subject Twin Peaks en
dc.subject woman with a log en
dc.title Žena s polenem jako žena s dramaturgickým klíčem k seriálu Twin Peaks
dc.title.alternative 1. Theoretical Part: Analysis of differences of Dramaturgy and form of serial Twin Peaks (1990,2017) 2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, minimal length 20 minutes
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Feikusová, Klára
dc.contributor.referee Göbl, Pavel
dc.date.accepted 2020-09-03
dc.description.abstract-translated The present master's thesis aims to determine the basic type of the film character "Log Lady" and its dramaturgical importance for the Twin Peaks series. Despite usual practice in developing projects to significantly change the characters, the story, and mostly also the quality, the Log Lady character appears in all three currently realized series of the Twin Peaks. The motivation to analyze Twin Peaks' character was project's immense success, critical recognition and vast followership it has created, in spite it is not a superficial commercial product. We consider Twin Peaks still attractive for the viewers even now, more than 30 years from the first shot. Considering the dramaturgical extensiveness of the Twin Peaks project, we decided to focus on the dramaturgical analysis of a single character that seems unimportant, secondary, story- lone (lacking B-story) character through which we believe it is possible to unravel the depth of sophistication of one character - a tiny piece in a vast project. ,,B-story (30) It is also the story that carries the theme of the story." (Snyder, 2005, s. 79) "The B-story is also very often a brand new bunch of characters." (Snyder, 2005, s. 80)
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.identifier.stag 53949
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2020-08-12


Files in this item

Files Size Format View Description
jakeš_2020_dp.pdf 1.640Mb PDF View/Open None
jakeš_2020_op.pdf 509.7Kb PDF View/Open None
jakeš_2020_vp.pdf 497.3Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account