dc.contributor.advisor |
Gogola, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Jakeš, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:18Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:18Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47684
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na určení základního typu filmové postavy ženy s polenem a na to, jaký má tato postava pro seriál Twin Peaks dramaturgický význam. Žena s polenem je postavou vystupující ve třech aktuálně realizovaných seriích seriálu, a to navzdory zvyklosti, že se u rozvíjejícího se projektu mění postavy, příběh a ve velké většině i jeho kvalita. Ke zpracování této analýzy mě inspiroval fakt, že seriál Twin Peaks je projekt, který byl schopen si vytvořit nezměrný marketingový log, fanklub i velké uznání i přesto, že se nejedná o produkt povrchně komerčního typu. Jeho divákem jsem byl poprvé před patnácti lety a stále se k němu vracím. V rámci dramaturgické rozsáhlosti celého projektu seriálu Twin Peaks jsem se zaměřil na dramaturgickou analýzu postavy ženy s polenem, která se na první pohled zdá být nezásadní, vedlejší, příběhově osamocenou (postava neobsahující B-story) postavou, avšak ve skutečnosti lze skrze ni, myslím, nahlédnout do hloubky propracovanosti jedné postavy, která je velmi malým dílkem v obrovském projektu. Příběhovu linii ženy s polenem bychom mohli označit jako tzv. B-story, což je podle Snydera (2005, s. 79-80) jakýsi sekundární příběh probíhající vedle příběhu hlavního (A- story), který zůstává stále přítomen a v různých okamžicích se s hlavním příběhem prolíná. |
|
dc.format |
55 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
antagonista
|
cs |
dc.subject |
Cooper
|
cs |
dc.subject |
David Lynch
|
cs |
dc.subject |
dramaturgie
|
cs |
dc.subject |
herald
|
cs |
dc.subject |
hlavní hrdina
|
cs |
dc.subject |
mentor
|
cs |
dc.subject |
mysteriózní
|
cs |
dc.subject |
podvědomí
|
cs |
dc.subject |
sen
|
cs |
dc.subject |
seriál
|
cs |
dc.subject |
Twin Peaks
|
cs |
dc.subject |
vedlejší postava
|
cs |
dc.subject |
žena s polenem.
|
cs |
dc.subject |
antagonist
|
en |
dc.subject |
Cooper
|
en |
dc.subject |
David Lynch
|
en |
dc.subject |
dramaturgy
|
en |
dc.subject |
dream
|
en |
dc.subject |
herald
|
en |
dc.subject |
main character
|
en |
dc.subject |
mentor
|
en |
dc.subject |
mysterious
|
en |
dc.subject |
series
|
en |
dc.subject |
subconscious
|
en |
dc.subject |
supporting character
|
en |
dc.subject |
Twin Peaks
|
en |
dc.subject |
woman with a log
|
en |
dc.title |
Žena s polenem jako žena s dramaturgickým klíčem k seriálu Twin Peaks |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Analysis of differences of Dramaturgy and form of serial Twin Peaks (1990,2017) 2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, minimal length 20 minutes |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Feikusová, Klára |
|
dc.contributor.referee |
Göbl, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2020-09-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present master's thesis aims to determine the basic type of the film character "Log Lady" and its dramaturgical importance for the Twin Peaks series. Despite usual practice in developing projects to significantly change the characters, the story, and mostly also the quality, the Log Lady character appears in all three currently realized series of the Twin Peaks. The motivation to analyze Twin Peaks' character was project's immense success, critical recognition and vast followership it has created, in spite it is not a superficial commercial product. We consider Twin Peaks still attractive for the viewers even now, more than 30 years from the first shot. Considering the dramaturgical extensiveness of the Twin Peaks project, we decided to focus on the dramaturgical analysis of a single character that seems unimportant, secondary, story- lone (lacking B-story) character through which we believe it is possible to unravel the depth of sophistication of one character - a tiny piece in a vast project. ,,B-story (30) It is also the story that carries the theme of the story." (Snyder, 2005, s. 79) "The B-story is also very often a brand new bunch of characters." (Snyder, 2005, s. 80) |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.identifier.stag |
53949
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-08-12 |
|