Videohra a rozhraní
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Novák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Penxa, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:12Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:12Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47563
|
|
dc.description.abstract |
Náplní této práce je zhotovení autorské videohry na tému Jánošík. Teoretická práce zahrnuje definici, stručnou historii a psychologii plošinových videoher i inspirace a zajímavé současně tituly her v této oblasti. Cílem práce je vyprávět staré pověsti a legendy pomoci autorské videohry, inspirované starou slovenskou knižní kresbou. Praktická část popisuje postup od prvních nápadů přes první pokusy až po level design a následnou tvorbu finální podoby funkčního prototypu videohry. |
|
dc.format |
68 s. (69 000 znakov) |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
videohra
|
cs |
dc.subject |
platformer
|
cs |
dc.subject |
Jánošík
|
cs |
dc.subject |
ornament
|
cs |
dc.subject |
kresba
|
cs |
dc.subject |
video game
|
en |
dc.subject |
platformer
|
en |
dc.subject |
Jánošík
|
en |
dc.subject |
ornament
|
en |
dc.subject |
drawing
|
en |
dc.title |
Videohra a rozhraní |
|
dc.title.alternative |
Videogame and User Interface |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ščuglík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2020-09-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The content of this diploma thesis is the creation of an author's video game on the theme of Jánošík. The theoretical work includes the definition, brief history and psycholo-gy of platform video games as well as inspirations and interesting types of games in this area. The aim of the work is to tell old legends and myths with the help of an author's vi-deo game, inspired by old Slovak book drawings. The practical part describes the process from the first ideas through the first attempts to the level design and subsequent creation of the final form of the video game. |
|
dc.description.department |
Ateliér Digitální design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Digitální design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Digital Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
53781
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account