dc.contributor.advisor |
Kyselák, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Krutilová, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:07Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:07Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47458
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je vytvoření online marketingové komunikace pro nově vznikající e-shop. Práce se skládá z teoretické, analytické a projektové části. Teoretická část práce se věnuje literární rešerši, která je zaměřená na oblast e-commerce, online marketingové komunikace a popis analytických metod. Analytická část zabývá základní charakteristikou e-shopu, seznámením s produktovým portfoliem a analýzou současného stavu. Dále bylo provedena PEST analýza pro určení vnějších faktorů, jenž obchod ovlivňují. Popisuje konkurenční prostřední prostřednictvím Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil a vnější faktory. Výsledky provedených analýz jsou shrnuty do SWOT analýzy. Následně je, na základě zjištěných poznatků, vytvořen projekt online marketingové komunikace, který je na závěr podroben nákladové, rizikové a časové analýze. |
|
dc.format |
103 s. (132 881 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
e-shop
|
cs |
dc.subject |
online marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
SEO
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
e-commerce
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
e-shop
|
en |
dc.subject |
online marketing communication
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
SEO
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
e-commerce
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.title |
Projekt vytvoření marketingové komunikace nově vznikajícího internetového obchodu |
|
dc.title.alternative |
The Project of Creating a Marketing Communication for a Newly Emerging Online Store |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kozák, Vratislav |
|
dc.date.accepted |
2020-07-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this diploma thesis is to create online marketing communication for a newly emerging e-shop. The work consists of theoretical, analytical and project part. The theoretical part of the work is devoted to literary research, which is focused on e-commerce, online marketing communication and a description of analytical methods. The analytical part deals with the basic characteristics of the e-shop, acquaintance with the product portfolio and analysis of the current state. Furthermore, a PEST analysis was performed to determine the external factors that affect trade. It describes the competitive environment through Porter's analysis of five competitive forces and external factors. The results of the performed analyzes are summarized in the SWOT analysis. Subsequently, based on the findings, an online marketing communication project is created, which is finally subjected to cost, risk and time analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing, specializace Design management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing, Specialization: Design Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
52152
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-06-17 |
|