Klima učitelských sborů v mateřských školách pohledem ředitelů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Klima učitelských sborů v mateřských školách pohledem ředitelů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.author Vykoukalová, Jana
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:04Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:04Z
dc.date.issued 2018-12-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/47418
dc.description.abstract Rigorózní práce se zabývá problematikou klimatu učitelských sborů v mateřských školách pohledem ředitelů mateřských škol. Jejím cílem je analyzovat problematiku interpersonální komunikace a pracovního klimatu z pohledu ředitele mateřské školy. Nedílnou součástí je zmapovat klima učitelských sborů v mateřských školách ve Zlínském kraji z pohledu ředitelů mateřských škol. Jedná se o empirickou práci. V teoretické části jsou představena terminologická východiska učitelského sboru. Důležitou část práce zahrnují specifika učitelského sboru mateřské školy z pohledu ředitele mateřské školy. V teoretické části jsou vymezeny principy a strategie komunikace učitelského sboru s řediteli mateřských škol. Významná část práce je věnována výzkumu a jeho interpretaci. Ke zjištěním výzkumu patří, že učitelé mateřských škol jsou nejvýraznější činitelé ovlivňující fungování mateřské školy. K dalším zjištěním patří, že stabilitu učitelských sborů nejvíce narušuje nepochopení vedoucí pozice ředitele mateřské školy učiteli mateřských škol a zatížení ředitele mateřské školy vyplývající z vedoucí pozice.
dc.format 196 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject učitelský sbor cs
dc.subject ředitel mateřské školy cs
dc.subject pracovní klima cs
dc.subject interpersonální komunikace a vztah cs
dc.subject osobnostní rozdíly učitelů/ředitelů mateřských škol cs
dc.subject profesní kvalifikace učitelů mateřských škol cs
dc.subject staff en
dc.subject director of kindergarten en
dc.subject working climate en
dc.subject interpersonal communication and relationship en
dc.subject personal differences of kidergartens teachers/directors of kindergartens en
dc.subject professional qualifications of kindergartens teachers en
dc.title Klima učitelských sborů v mateřských školách pohledem ředitelů mateřských škol
dc.title.alternative Climate of Staff in Kindergartens from the Point of View of Directors of Kindergartens
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Doležalová, Jana
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2019-12-06
dc.description.abstract-translated Rigorous thesis deals with the issue of the climate of staffs in kindergartens from the point of view of directors of kindergartens. Its aim is to analyze the issues of interpersonal communication and working climate from the point of view of director of kindergarten. An integral part of the thesis is chart the climate of staffs in kindergartens in the Zlín Region Its aim is to analyze the issues of interpersonal communication and working climate from the point of view of directors of kindergartens. It is an empirical work. The theoretical part presents the terminological basis of the staff in kindergarten. An important part of the thesis including the specifics of the staff in kindergarten from the point of view of director of kindergarten. In the theoretical part are defined principles and strategies of communication in the staff in kindergarten with the directors of kindergartens. The research part of the thesis is devoted to research and its interpretation. The findings of the research include that the teachers of kindergartens are the most significant factors influencing the functioning of kindergarten. Other findings include the fact that the stability of staffs in kindergartens most disturbs incomprehension of leadership position of director of kindergarten by the teachers of kindergartens and load of director of kindergarten resulting from the leadership position.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name PhDr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 51864
dc.date.submitted 2019-09-13


Files in this item

Files Size Format View Description
vykoukalová_2019_dp.pdf 2.487Mb PDF View/Open None
vykoukalová_2019_op.docx 19.34Kb Unknown View/Open None
vykoukalová_2019_vp.docx 18.49Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account