American Mobile Operators in Addressing Customers/Potential Customers: A Linguistic Approach
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Drábková, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Pomykalová, Kamila
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:39:15Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:39:15Z |
|
dc.date.issued |
2020-11-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47398
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje primárně na jazyk a lingvistické prostředky používané v reklamě tří vybraných amerických mobilních operátorů: AT&T, Verizon a T-Mobile. Teoretická část popisuje marketing, reklamu a reklamu v médiích. Dále popisuje vizuální stránku reklamy. Analýza sleduje použití vybraných lingvistických prostředků jednotlivými operátory a jejich účel při oslovení zákazníků. Rovněž porovnává účinnost prostředků volených operátory při tvorbě jejich reklamy. Vizuální stránka je analyzována pouze okrajově. Analýza prokazuje, že američtí mobilní operátoři používají stejné nebo podobné lingvistické prostředky při oslovování zákazníků a také k vytvoření úspěšné reklamy. |
|
dc.format |
74 s. (94 396 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
oslovování zákazníků
|
cs |
dc.subject |
američtí mobilní operátoři
|
cs |
dc.subject |
lingvistická analýza
|
cs |
dc.subject |
vizuální stránka
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
addressing customers
|
en |
dc.subject |
American mobile operators
|
en |
dc.subject |
linguistic analysis
|
en |
dc.subject |
visual side
|
en |
dc.title |
American Mobile Operators in Addressing Customers/Potential Customers: A Linguistic Approach |
|
dc.title.alternative |
American Mobile Operators in Addressing Customers/Potential Customers: A Linguistic Approach |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Shurma, Svitlana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses primarily on the language and linguistic devices used in the advertisements of three selected American mobile operators: AT&T, Verizon and T-Mobile. The theoretical part of this thesis describes marketing, advertising and advertising in media. Furthermore, it describes the visual side of advertising. The analysis follows the use of the selected linguistic devices by individual operators and their purpose to address customers. It also compares the effectiveness of the devices chosen by the operators when creating their advertisements. The visual side is analysed only marginally. The analysis proves that American mobile operators use the same or similar linguistic devices to address customers but also to create a successful advertisement. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
59049
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2021-05-10 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account