dc.contributor.advisor |
Inselseth, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Churá, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:54Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:54Z |
|
dc.date.issued |
2020-11-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47184
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovým vzděláváním českých seniorů se zaměřením na motivační a demotivační faktory. První kapitola vymezuje pojmy senior, stáří a stárnutí. Zvláštní pozornost je dále věnována předsudkům, se kterými se příslušníci této generace setkávají. V závěru první kapitoly jsou zmíněny konkrétní rady určené seniorům, týkající se aktivního stárnutí. Druhá kapitola obsahuje teorii motivace, její typy a vztah ke studiu jako takovému. V poslední kapitole je už podrobněji vysvětlen proces vzdělávání v seniorském věku, a také aspekty, které tento proces ovlivňují. Praktická část se zabývá analýzou zkoumaných dat získaných prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Cílem bylo zjistit, co studenty univerzity třetího věku motivuje ke studiu cizích jazyků, popřípadě, co je od studia odrazuje. |
|
dc.format |
47 s. |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
stárnutí
|
cs |
dc.subject |
aktivní stárnutí
|
cs |
dc.subject |
senioři
|
cs |
dc.subject |
stereotypy
|
cs |
dc.subject |
studium angličtiny
|
cs |
dc.subject |
jazykové vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
univerzita třetího věku
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
motivační faktory
|
cs |
dc.subject |
demotivační faktory
|
cs |
dc.subject |
ageism
|
en |
dc.subject |
active ageing
|
en |
dc.subject |
older adults
|
en |
dc.subject |
seniors
|
en |
dc.subject |
stereotypes
|
en |
dc.subject |
English education
|
en |
dc.subject |
language learning
|
en |
dc.subject |
universities of the third age
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
motivational factors
|
en |
dc.subject |
demotivational factors
|
en |
dc.title |
The Language Education of Czech Seniors with a Focus on Motivational and Demotivational Factors |
|
dc.title.alternative |
The Language Education of Czech Seniors with a Focus on Motivational and Demotivational Factors |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kráľová, Zdena |
|
dc.date.accepted |
2021-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the language education of Czech seniors with a focus on motivational and demotivational factors. The first chapter defines the term senior, ageism, and it describes Czech seniors and organisations focused on working with seniors. It also addresses the issue of stereotypes concerning older generations and suggests what a senior should do for active ageing. The second chapter contains the theory of motivation, types of motivation and relationship to study as such. In the last chapter, the education process in senior age is explained in more detail and the aspects that influence this process. The practical part deals with analysing the researched data obtained through a semi-structured interview. The aim was to determine what motivates and demotivates students of the University of the third age to study languages. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
59415
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-05-10 |
|