Komunikační strategie značky Utukutu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Velcerová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:54Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:54Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47177
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje tématu lokálního designu zaměřeného na děti. Předmětem této práce je návrh komunikační strategie pro českou značku Utukutu, která se specializuje na výrobu hraček a pohybových pomůcek pro děti i dospělé. Cílem diplomové práce je identifikovat postoj českých spotřebitelek - matek k nákupu designových produktů pro děti. Teoretická část poskytuje oporu v tématu designu se zaměřením na design v ČR a tradici české hračky. Dále se věnuje designu jakožto komunikačnímu nástroji. Navazuje vymezení marketingové komunikace, potažmo komunikační strategie, která je pro tuto práci stěžejní. Teoretická část se dále zabývá také problematikou nákupního chování. Praktická část představuje značku Utukutu a provádí sekundární analýzu konkurence. Na základě analýzy provedených výzkumů formou dotazníků a individuálních rozhovorů je následně v projektové části navržena komunikační strategie pro značku Utukutu se zaměřením na využití nástrojů online marketingu. |
|
dc.format |
118 s. (193 173 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
český design
|
cs |
dc.subject |
design pro děti
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
komunikační strategie
|
cs |
dc.subject |
online marketing
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
postoje spotřebitele
|
cs |
dc.subject |
rozhodovací proces
|
cs |
dc.subject |
vnímání značky
|
cs |
dc.subject |
czech design
|
en |
dc.subject |
design for children
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
communication strategy
|
en |
dc.subject |
online marketing
|
en |
dc.subject |
shopping behavior
|
en |
dc.subject |
consumer attitudes
|
en |
dc.subject |
decision-making process
|
en |
dc.subject |
brand perception
|
en |
dc.title |
Komunikační strategie značky Utukutu |
|
dc.title.alternative |
Communication Strategy for Utukutu |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2021-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with local design of the products focused on children. The thesis statement is the proposal of a communication strategy for the Czech brand named Utukutu, which specializes in the production of toys and movement aids for children and adults as well. The purpose of the thesis is to identify the attitude of Czech women consumers (mothers) towards the purchase of design products for the kids. The theoretical part provides support for the topic of design and focuses on design in the Czech Republic and the tradition of the Czech toys. The work is devoted to design as a communication tool. The following part is the definition of the marketing communication, and communication strategy, which is crucial for the thesis. The theoretical part also deals with some issues of shopping behavior. The practical part of the thesis presents the Utukutu brand and does a secondary analysis of the competition. Based on the analysis of research, conducted in the form of questionnaires and individual interviews, a communication strategy for the Utukutu brand is then proposed in the project part and focusing on the use of online marketing tools. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59405
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account