Klamavé ceny v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Černý, Jaroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:52Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:52Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47144
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá uváděním klamavých cen vůči spotřebitelům prostřednictvím reklamy ve všech jejích podobách. Cílem práce je zjistit, nakolik se legislativa a rozhodování soudů liší od intuitivní logiky spotřebitelů, poskytnout informace marketingovým pracovníkům a navrhnout další možnosti výzkumu. V první části práce je vypracován teoretický základ právní úpravy týkající se ochrany spotřebitele a uvádění cen, stejně jako i praktický základ pro výklad předmětných právních norem. Praktická část je rozdělena do dvou částí, v první části je provedena právní analýza vybraných způsobů uvádění cen obchodníky s cílem posoudit jejich možnou protiprávnost, ve druhé části jsou prostřednictvím individuálních rozhovorů se spotřebiteli zjišťovány jejich postoje a vnímání klamavých cenových praktik za účelem porovnání jejich vlastní logiky s výkladem právních norem a rozhodování soudů. V projektové části práce je navržena marketingová strategie on-line projektu monitorujícího ceny některých on-line prodejců a upozorňujícího na uvádění klamavých cen ve formě nepravdivých slev. Z provedeného výzkumu vyplývá značný rozdíl mezi současnou právní úpravou a vnímáním klamavých praktik spotřebiteli. Zároveň bylo zjištěno, že spotřebitelé svá práva často aktivně nebrání z důvodů neznalosti a vědomí vlastních nedostatků ve vzdělání v oblasti spotřebitelského práva. |
|
dc.format |
101 s. (191 243 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ochrana spotřebitele
|
cs |
dc.subject |
právo
|
cs |
dc.subject |
klamavá reklama
|
cs |
dc.subject |
ceny
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
právní regulace
|
cs |
dc.subject |
slevy
|
cs |
dc.subject |
neetická reklama
|
cs |
dc.subject |
consumer law
|
en |
dc.subject |
law
|
en |
dc.subject |
misleading advertising
|
en |
dc.subject |
prices
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
legal regulation
|
en |
dc.subject |
sales
|
en |
dc.subject |
unethical advertising
|
en |
dc.title |
Klamavé ceny v reklamě |
|
dc.title.alternative |
Price Misleading Advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2021-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master's thesis deals with the misleading prices promotions in all its forms to consumers. The aim of the work is to find out how much the legislation and court decisions differ from the intuitive logic of consumers, to provide information to marketers and to suggest further research options. The first part of the thesis elaborates the theoretical basis of the legislation concerning consumer protection and pricing, as well as the practical basis for the interpretation of the legal norms. The practical part is divided into two parts, the first part is a legal analysis of selected methods of pricing by traders to assess their possible lawlessness, in the second part through individual interviews with consumers are detected their attitudes and perceptions of deceptive pricing practices with the interpretation of legal norms and court decisions. The third part of the thesis proposes a marketing strategy for an online project that monitors the prices of some online retailers and draws attention to the introduction of misleading prices in the form of false discounts. The research shows a significant difference between the current legislation and the perception of deceptive practices by consumers. At the same time, it was found that consumers often do not actively defend their rights due to ignorance and awareness of their own shortcomings in consumer law education. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59364
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account