Vývoj product placementu v české a slovenské kinematografii v letech 2000-2019
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Káčerková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Švejdová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:50Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:50Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47081
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá způsoby používání product placementu v českých a slovenských filmech promítaných v kinech v letech 2000-2019. Jako metoda výzkumu byla vybrána obsahová analýza jednotlivých filmů, na jejímž základě byla umístění značek posouzena dle několika vybraných kritérií. Jako vzorek bylo vybráno dvanáct filmů a časové období rozděleno na dvě dekády (2000-2009 a 2010-2019). Každé tři filmy pak reprezentují konkrétní dekádu a zemi. Tato časová období jsou mezi sebou porovnána a jsou identifikovány změny ve způsobech používání product placementu. |
|
dc.format |
56 s. (73 591 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
product placement
|
cs |
dc.subject |
český film
|
cs |
dc.subject |
česká kinematografie
|
cs |
dc.subject |
slovenský film
|
cs |
dc.subject |
slovenská kinematografie
|
cs |
dc.subject |
reklama ve filmu
|
cs |
dc.subject |
product placement
|
en |
dc.subject |
Czech film
|
en |
dc.subject |
Czech cinematography
|
en |
dc.subject |
Slovak film
|
en |
dc.subject |
Slovak cinematography
|
en |
dc.subject |
advertising in film
|
en |
dc.title |
Vývoj product placementu v české a slovenské kinematografii v letech 2000-2019 |
|
dc.title.alternative |
Development of Product Placement in Czech and Slovak Cinematography in the Years 2000-2019 |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horňák, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2021-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This paper deals with the ways of using product placement in Czech and Slovak films screened in cinemas during the years 2000-2019. The content analysis of individual films was chosen as a research method, the placement of brands was assessed according to several selected criteria. Twelve films were selected as a sample and the time period was divided into two decades (2000-2009 and 2010-2019). Every three films then represent a specific decade and country. These time periods are compared with each other and changes in the ways of using product placement are identified. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59289
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account