Preference značky tenisek v rámci nákupního rozhodování u generace Y a Z
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Cahlíková, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:48Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:48Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47035
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce pojednává o nákupním rozhodování při koupi tenisek u generací Y a Z a navzájem je porovnává. Zároveň vysvětluje důvody preference konkrétních značek a motivaci pro jejich koupi. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je definována základní terminologie konkrétních dvou generací. Dále nákupní chování a měnící se kultura kolem tenisek. Praktická část zkoumá, která generace preferuje kterou značku a proč a to za pomoci kvalitativního i kvantitativního výzkumu. |
|
dc.format |
58 s. (85 980 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Generace
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
tenisky
|
cs |
dc.subject |
Generation
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
shopping behavior
|
en |
dc.subject |
sneakers
|
en |
dc.title |
Preference značky tenisek v rámci nákupního rozhodování u generace Y a Z |
|
dc.title.alternative |
Sneaker Brand Preferences in Purchase Decisions for Generation Y and Z |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2021-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with purchasing decisions when buying sneakers for generations Y and Z and compares them with each other. It also explains the reasons for the preference of specific brands and the motivation for their purchase. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic terminology of two specific generations. Furthermore, shopping behavior and the changing culture around sneakers. The practical part examines which generation prefers which brand and why with the help of qualitative and quantitative research. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59238
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account