Obalový design hraček pro děti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Illík, Rostislav
|
|
dc.contributor.author |
Kliglová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:46Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:46Z |
|
dc.date.issued |
2020-11-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46976
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o obalovém designu hraček a o obalu obecně. Rozebírám problematiku spojenou s neestetickými obaly hraček. Probírám otázky důležitosti a roli genderu u dětských obalů. Rozděluji druhy obalů, jejich historii a vizuál nejprodávanějších hračkářských značek roku 2020. Přínosem této práce je všeobecné povědomí o tomto odvětí a doporučený systém řešení o vytvoření správného obalu. Mimo zkoumání problematiky dětských obalů mi teoretická bakalářská práce posloužila jako rešerše pro svou praktickou část, kterou je autorská hračka, obalový design a její vizuální styl. |
|
dc.format |
63 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
obal
|
cs |
dc.subject |
hračka
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
vizuální styl
|
cs |
dc.subject |
Česká republika
|
cs |
dc.subject |
zahraničí
|
cs |
dc.subject |
package
|
en |
dc.subject |
toy
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
visual identity
|
en |
dc.subject |
the Czech Republic
|
en |
dc.subject |
foreign countries
|
en |
dc.title |
Obalový design hraček pro děti |
|
dc.title.alternative |
Package Design of Toys for Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dosoudilová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis deals with design of toy packages and about packages in general. I analysed problems connected with un-aesthetic toy's packages. I described questions of importance and gender role of children's packages. I divided kinds of packages, their history and visual identity of the most sell brands of toys' of year 2020. The result of this work is common awareness about this sphere and system recommendation for creation of right package. Except for research of kids' packages issue, the Bachelor thesis served as recherche for my own practical part, which is authorial toy, package design and its visual identity. |
|
dc.description.department |
Ateliér Grafický design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Grafický design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Graphic Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
59163
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-05-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account