Motivations for EFL Students to Read in English
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Inselseth, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Davoineová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:44Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:44Z |
|
dc.date.issued |
2020-11-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46925
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce je problematika motivace studentů cizích jazyků ke čtení v anglickém jazyce. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů jako například EFL, motivace a čtení, za pomoci odborné literatury a předešlého výzkumu odborníků z praxe. Dále se práce zabývá specifickými výhodami a nevýhodami motivačních strategií souvisejících se čtením. Cílem praktické části je zjistit pomocí kvalitativních rozhovorů se studenty středních škol a učiteli anglického jazyka, které motivační strategie jsou pro čtení nejefektivnější. Na závěr práce předkládá učitelům návrhy a doporučení pro zlepšení motivace u jejich studentů. |
|
dc.format |
54 s. |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
vnitřní a vnější motivace
|
cs |
dc.subject |
čtení v cizím jazyce
|
cs |
dc.subject |
rozsáhlé čtení
|
cs |
dc.subject |
intenzivní čtení
|
cs |
dc.subject |
studenti středních škol
|
cs |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
intrinsic and extrinsic motivation
|
en |
dc.subject |
foreign language reading
|
en |
dc.subject |
extensive reading
|
en |
dc.subject |
intensive reading
|
en |
dc.subject |
high school students
|
en |
dc.title |
Motivations for EFL Students to Read in English |
|
dc.title.alternative |
Motivations for EFL Students to Read in English |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kráľová, Zdena |
|
dc.date.accepted |
2021-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis concentrates on the motivation in students of English as a Foreign Language (EFL) for reading in English. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part focuses on defining the key terms EFL, motivation, and reading, with the help of specialized literature and previous research. Furthermore, the thesis deals with reading motivation strategies and their specific advantages and disadvantages. The practical part aims to determine the most effective motivation strategies for reading using qualitative interviews with high school students and teachers of the English language. Finally, the thesis presents suggestions and recommendations for improvement to teachers regarding their student's reading motivation. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
59093
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account