Analýza sociálních sítí a jejich možné využití pro marketingové účely
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Bartíková, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:39Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:39Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46808
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu sociálních sítí a jejich možné využití pro marketingové účely. Teoretická část obsahuje představení jednotlivých sociálních sítí a jejich uživatele. Dále v ní nalezneme informace o marketingové komunikaci, jaké jsou její cíle, strategie a efektivní marketingová komunikace. Závěrem teoretické části je poukazováno na možnosti využití sociálních sítí v marketingu, zejména Facebook a Instagram. Praktickou část byla zaměřena na vybraný subjekt. Byla provedena analýza sociálních sítí subjektu a jeho konkurence na několika konkrétních příkladech. Po vypracování SWOT analýzy a spojení získaných informací byl vypracován návrh na zlepšení využívání sociálních sítí. |
|
dc.format |
73 s. (103 572 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Facebook
|
cs |
dc.subject |
Instagram
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
Facebook
|
en |
dc.subject |
Instagram
|
en |
dc.subject |
marketingov communication
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.title |
Analýza sociálních sítí a jejich možné využití pro marketingové účely |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Social Networks and Their Possible Use for Marketing Purposes |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Benyahya, Petra |
|
dc.date.accepted |
2021-06-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor Thesis is focused on the analysis of social networks and their possible usage for marketing purposes. The theoretical part of this thesis contains the introduction of particular social networks and their users. It also includes information about marketing communication, its purpose, strategy, and effective marketing communication. Lastly, the theoretical part shows the possible usage of social networks in terms of marketing, especially Facebook and Instagram. The experimental part is focused on a specific subject. The analysis of social networks of a certain subject and its competitors is shown in several particular examples. After SWOT analysis and connection of obtained information, the concept of social network utilization improvement was done. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
58857
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2021-06-11 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account