Učitel na současné střední škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Učitel na současné střední škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kašpárková, Svatava
dc.contributor.author Beinhofnerová, Věra
dc.date.accessioned 2010-07-16T02:09:23Z
dc.date.available 2010-07-16T02:09:23Z
dc.date.issued 2007-05-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/4678
dc.description.abstract Efektivnost práce učitele závisí na kvalitě jeho pedagogických dovedností. Řada z nich má povahu myšlenkových činností učitele, které uplatňuje při přípravě na výuku. Většina pe-dagogických dovedností má povahu sociálně komunikativních činností, které vyžadují spe-cifické rozhodovací dovednosti učitele, i jeho pedagogické zkušenosti. Velmi důležitým prvkem je obsah mysli, vnitřní svět, který představuje bohatství osobnosti, které může uči-tel předat jinému člověku. Ve své práci porovnávám, jak jsou teoretické požadavky na profesi učitele naplňovány v praxi. Metodou dotazníku zjišťuji, jak si svého ideálního učitele představují studenti, jestli se takové osobnosti vyskytují na jejich škole a kterou z klíčových kompetencí učitele považují za prioritní. Svůj výzkum porovnávám s teoretickými znalostmi, které jsem bě-hem studia načerpala. cs
dc.format 50 stran cs
dc.format.extent 468509 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject Klíčová slova: Pedagogická teorie a praxe cs
dc.subject pedagogické znalosti cs
dc.subject klíčové profesní kompetence cs
dc.subject sebereflexe cs
dc.subject osobnost cs
dc.subject ideální učitel cs
dc.subject Pedagogical theory and practice en
dc.subject pedagogical knowledge en
dc.subject key professional competence en
dc.subject self-reflection en
dc.subject personality en
dc.subject perfect teacher en
dc.title Učitel na současné střední škole cs
dc.title.alternative A teacher on a current high school en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2007-06-26
dc.description.abstract-translated Effectiveness of teacher's work depends on the quality of his/her pedagogical profici-ency. Many of teacher's skills belong to intellectual pedagogical activities which each tea-cher exercises during his/her teaching preparation. Most of pedagogical skills constitute social communicative activities which require specific decision skills of each teacher and his/her pedagogical knowledge. One of the most important elements is teacher's intellect, his/her internal world and personal qualities which can be transferred to other people by the teacher. In my work I compare how the theoretical requirements for teacher's profession are exer-cised in practice. By way of a questionnaire I try to find out how the students imagine their perfect teacher, if there are such teachers at their school and which of the key professional competence is the most important for them. I compare my research with theoretical knowledge which I have gained during my studies. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Učitelství odborných předmětů pro SŠ cs
dc.thesis.degree-discipline Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 6623
dc.date.assigned 2007-02-23
utb.result.grade A
local.subject středoškolští učitelé cs
local.subject secondary school teachers en


Files in this item

Files Size Format View
beinhofnerová_2007_bp.pdfBlocked 457.5Kb PDF View/Open
beinhofnerová_2007_vp.doc 55.5Kb Microsoft Word View/Open
beinhofnerová_2007_op.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account