Analýza kvality vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti ve vybraných středních školách v Olomouckém kraji
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Přílučíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Mašek, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:37Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:37Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46755
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce "Analýza kvality výuky finanční gramotnosti na vybraných středních školách v Olomouckém kraji" si klade za cíl zhodnotit úroveň finanční gramotnosti absolventů na vybraných středních školách s různým zaměřením. Nejprve práce vysvětluje základní pojmy relativní k finanční gramotnosti, analyzuje současnou úroveň finančního vzdělávání a doporučuje způsoby, jak ji zlepšit. Dále definuje strategický rámec pro výuku finanční gramotnosti a standardy finanční gramotnosti pro gymnaziální a vybrané odborné středoškolské vzdělávání. Praktická část vychází z dotazníkového šetření o finanční gramotnosti studentů na středních školách. |
|
dc.format |
85 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
finanční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
gramotnost
|
cs |
dc.subject |
rámcový vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
financial education
|
en |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
framework educational program
|
en |
dc.subject |
literacy
|
en |
dc.title |
Analýza kvality vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti ve vybraných středních školách v Olomouckém kraji |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Quality of Financial Literacy Education on Selected High Schools in the Olomouc Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kozubíková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2021-06-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis, "Analysis of Quality of Financial Literacy Education on Selected High Schools in the Olomouc Region", aims to assess graduating students' level of financial literacy in the selected high schools with a different focus. Firstly, the work explains basic financial literacy terms and concepts of financial literacy, analyzes the current financial education level, and recommends ways to improve it. Furthermore, it defines a strategic framework for teaching financial literacy and financial literacy standards for grammar and secondary education. Finally, the thesis presents an analysis of financial education in selected schools and the information gathered in the survey. The practical part is based on a questionnaire survey on students' financial literacy at secondary schools. |
|
dc.description.department |
Ústav financí a účetnictví |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
58761
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2021-06-11 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account