Analýza marketingových aktivit fotbalového klubu SK Slavia Praha
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Slinták, Karel
|
|
dc.contributor.author |
Zichová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:36Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:36Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46747
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá analýzou fotbalového klubu SK Slavia Praha. Hlavním cílem je analýza marketingových aktivit klubu, jejich následné zhodnocení a doporučení návrhů pro zlepšení. Teoretická část se opírá o rešerše zabývající se tématem fotbal, tradiční i digitální marketing a marketing ve sportu. Teorie je následně použita při zpracování části praktické. Analýza marketingu probíhá pomocí SWOT analýzy, dále dotazníkovým šetřením s 1 001 respondenty. Výsledky analýzy i dotazníku poukazují na jisté rezervy v propagaci i komunikaci klubu s fanoušky. Obsahem praktické části je i benchmarking, kde je srovnáván klub s největším rivalem AC Spartou Praha. Samotným závěrem práce naleznete celkové zhodnocení marketingových aktivit a návrhy na vylepšení pro klub. Jedním z doporučení je tvorba mobilní aplikace, community managera, dále návrh na cílení fanoušků v zahraničí a jiné. |
|
dc.format |
86 s. (18 221 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
fotbal
|
cs |
dc.subject |
sport
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
SK Slavia Praha
|
cs |
dc.subject |
football
|
en |
dc.subject |
sport
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
SK Slavia Praha
|
en |
dc.title |
Analýza marketingových aktivit fotbalového klubu SK Slavia Praha |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Marketing Activities of the Football Club SK Slavia Praha |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaculčíková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the analysis of the football club SK Slavia Praha. The main goal is the analysis of the club's marketing activities, their subsequent evaluation and recommendation of suggestions for improvement. The theoretical part is based on research dealing with the topic of football, traditional and digital marketing and marketing in sports. The theory is then used in the processing of the practical part. The analysis of marketing is carried out using SWOT analysis, as well as a questionnaire survey with 1,001 respondents. The results of the analysis and the questionnaire point to certain reserves in the promotion and communication of the club with the fans. The content of the practical part is also benchmarking, where the club is compared with the biggest rival AC Sparta Praha. At the very end of the work, you will find an overall evaluation of marketing activities and suggestions for improvement for the club. One of the recommendations is the creation of a mobile application, a community manager, a proposal for targeting fans abroad and others. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
58740
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-06-04 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account