Marketing Strategy Proposal for the Selected Beauty Salon

DSpace Repository

Language: English čeština 

Marketing Strategy Proposal for the Selected Beauty Salon

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pilík, Michal
dc.contributor.author Nikitina, Sofiya
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:35Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:35Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46720
dc.description.abstract Cílem práce je zpracovat návrh marketingové strategie pro vybraný kosmetický salon působící ve Lvově na Ukrajině. V první části práce je uveden přehled literatury o marketingové strategii a marketingu služeb spolu s přehledem trhu kosmetických služeb na Ukrajině. Druhá část práce se zaměřuje na představení kosmetického salonu a analýzu jeho obchodního provozu. Během analýzy byly identifikovány slabé a silné stránky spolu s příležitostmi a hrozbami, dále byla navržena řešení pro jejich překonání/posílení. Následně byla provedena analýza makroekonomických a mikroekonomických podmínek. Na tomto základě byla ve třetí části navržena marketingová strategie spolu s prostředky k jejímu dosažení. Poté byla provedena analýza nákladů a rizik navrhované strategie.
dc.format 100 p., 2 p. app.
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Marketing cs
dc.subject marketingová strategie cs
dc.subject marketing služeb cs
dc.subject kosmetický salon cs
dc.subject kosmetický průmysl cs
dc.subject návrh marketingové strategie cs
dc.subject Marketing en
dc.subject Marketing Strategy en
dc.subject Services Marketing en
dc.subject Beauty Salon en
dc.subject Beauty Industry en
dc.subject Marketing Strategy Proposal en
dc.title Marketing Strategy Proposal for the Selected Beauty Salon
dc.title.alternative Marketing Strategy Proposal for the Selected Beauty Salon
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kwarteng, Michael Adu
dc.date.accepted 2021-06-21
dc.description.abstract-translated The aim of the thesis is to elaborate marketing strategy proposal for the selected beauty salon operating in Lviv, Ukraine. In the first part of thesis the literature overview of marketing strategy and services marketing along with the overview of beauty services market in Ukraine is presented. The second part of thesis focuses on the presentation of the beauty salon and analysis of its business operation. During the analysis the weaknesses and strengths with opportunities and threats were identified, the solution of overcoming/enhancing was proposed. In addition, the analysis of macroeconomic and microeconomic conditions was performed. On this basis in third part the marketing strategy was proposed along with means for achieving it. Afterward, the cost time and risk analysis of the proposed strategy was conducted.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Marketing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 58692
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-06-04


Files in this item

Files Size Format View Description
nikitina_2021_dp.pdf 3.545Mb PDF View/Open None
nikitina_2021_op.pdf 721.1Kb PDF View/Open None
nikitina_2021_vp.docx 25.11Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account