Marketing Strategy Proposal for the Selected Beauty Salon
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Nikitina, Sofiya
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:35Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:35Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46720
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je zpracovat návrh marketingové strategie pro vybraný kosmetický salon působící ve Lvově na Ukrajině. V první části práce je uveden přehled literatury o marketingové strategii a marketingu služeb spolu s přehledem trhu kosmetických služeb na Ukrajině. Druhá část práce se zaměřuje na představení kosmetického salonu a analýzu jeho obchodního provozu. Během analýzy byly identifikovány slabé a silné stránky spolu s příležitostmi a hrozbami, dále byla navržena řešení pro jejich překonání/posílení. Následně byla provedena analýza makroekonomických a mikroekonomických podmínek. Na tomto základě byla ve třetí části navržena marketingová strategie spolu s prostředky k jejímu dosažení. Poté byla provedena analýza nákladů a rizik navrhované strategie. |
|
dc.format |
100 p., 2 p. app. |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
marketing služeb
|
cs |
dc.subject |
kosmetický salon
|
cs |
dc.subject |
kosmetický průmysl
|
cs |
dc.subject |
návrh marketingové strategie
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
Marketing Strategy
|
en |
dc.subject |
Services Marketing
|
en |
dc.subject |
Beauty Salon
|
en |
dc.subject |
Beauty Industry
|
en |
dc.subject |
Marketing Strategy Proposal
|
en |
dc.title |
Marketing Strategy Proposal for the Selected Beauty Salon |
|
dc.title.alternative |
Marketing Strategy Proposal for the Selected Beauty Salon |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kwarteng, Michael Adu |
|
dc.date.accepted |
2021-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the thesis is to elaborate marketing strategy proposal for the selected beauty salon operating in Lviv, Ukraine. In the first part of thesis the literature overview of marketing strategy and services marketing along with the overview of beauty services market in Ukraine is presented. The second part of thesis focuses on the presentation of the beauty salon and analysis of its business operation. During the analysis the weaknesses and strengths with opportunities and threats were identified, the solution of overcoming/enhancing was proposed. In addition, the analysis of macroeconomic and microeconomic conditions was performed. On this basis in third part the marketing strategy was proposed along with means for achieving it. Afterward, the cost time and risk analysis of the proposed strategy was conducted. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
58692
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-06-04 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account