Plán rozšíření portfolia vybraného podniku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dokulil, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Venclíková, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:34Z |
|
dc.date.issued |
2020-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46712
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaobírá plánem rozšíření portfolia vybraného podniku. Teoretická část shromažďuje poznatky o strategické analýze podniku a jejích jednotlivých částech, potažmo o fázích procesu zavedení nového produktu. V praktické části jsou nasbírané podklady využity při vypracování reálné strategické analýzy podniku HALLA, a.s. Na základě výsledků analýzy následuje vytvoření plánu zavedení nových výrobků svítidel. Z praktické části vyplývá, že tento projekt může být reálný. Zatímco analýza trhu identifikovala volné místo, které daný výrobek může zaplnit, výpočty ve finančním plánu poukazují na předpokládanou výnosnost tohoto projektu. |
|
dc.format |
74 s. (91 623 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Zavedení nového výrobku
|
cs |
dc.subject |
strategická analýza
|
cs |
dc.subject |
riziková analýza
|
cs |
dc.subject |
Creation of a new product
|
en |
dc.subject |
strategic analysis
|
en |
dc.subject |
risk analysis
|
en |
dc.title |
Plán rozšíření portfolia vybraného podniku |
|
dc.title.alternative |
A Plan for Expanding the Portfolio of the Selected Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Konečný, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2021-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the plan to expand the portfolio of a selected company. The theoretical part gathers knowledge about the strategic analysis of the company and its parts, therefore about the phase of the process of introducing a new product. In the practical part is the collected documentation used in the elaboration of a real strategic analysis of the company HALLA, a.s. Based on the results of the analysis, a plan was made for the introduction of new luminaire products. The practical part shows that this project can be real. While the market analysis identified the vacancy that a given product can fill, the calculations in the financial plan point to the expected profitability of this project. |
|
dc.description.department |
Ústav krizového řízení |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ovládání rizik |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Risk Control |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process engineering |
en |
dc.identifier.stag |
58677
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account