dc.contributor.advisor |
Matušů, Renáta
|
|
dc.contributor.author |
Mrhačová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:32Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:32Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46640
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na zkušenosti výchovných poradců s uplatňováním pedagogických strategií s žáky romského etnika, na bariéry a podpůrné prostředky při řešení výchovných problémů. V teoretické části je popsáno pedagogicko-psychologické poradenství, kompetence, metody a náplň práce výchovného poradce, problematika romské menšiny včetně vzdělávání romské populace, je zde definována multikulturní výchova. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, kde byl pro získání dat zvolen polostrukturovaný rozhovor, který byl po té zpracován metodou interpretativní fenomenologické analýzy |
|
dc.format |
90 + 15 s., (27866 slov) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchovné poradenství
|
cs |
dc.subject |
výchovný poradce
|
cs |
dc.subject |
školní poradenské pracoviště
|
cs |
dc.subject |
žák romského etnika
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
an educational counseling
|
en |
dc.subject |
a guidance counselor
|
en |
dc.subject |
a school counseling department
|
en |
dc.subject |
a pupil of the Roma ethnic group
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.title |
Zkušenosti výchovných poradců s žáky romského etnika |
|
dc.title.alternative |
Guidance Counsellors´ Experience with Pupils of Roma Ethnic Group |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2021-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis specializes in experiences of guidance counsellors with using pedagogical strategies with pupils of Roma ethnic group, barriers and supporting means in the process of solving these educational problems. In theoretical part are described pedagogical-psychological counselling, competences, methods and contents of work of guidance counsellor, issues of Roma minority with education of Roma population, there is also defined multicultural education. Practical part of thesis is focused on qualitative research. For gaining information was used a semi-structured interview, which was adapted by interpretive phenomenological analysis method. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58545
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-30 |
|