Sociální integrace dětí s vadami řeči v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Klimecká, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Hyžáková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:31Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:31Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46622
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na sociální integraci dětí s vadami řeči v mateřské škole. V teoretické části jsme si definovali základní pojmy integrace, socializace dítěte s vadou řeči. Dále jsme si definovali faktory ovlivňující děti s vadou řeči při nástupu do mateřské školy a charakterizovali jsme prevenci péče o dítě s vadou řeči. Praktická část je orientovaná na problémy dětí s vadou řeči v průběhu sociální integrace do mateřské školy. Cílem výzkumu je za pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodiči a učitelkami zjistit, jaký vliv má nástup do mateřské školy na děti s vadou řeči. Výzkumem bylo prokázáno, že zahájení sociální integrace dítěte do mateřské školy, má vliv na aktivní řešení vady řeči u dítěte. |
|
dc.format |
60 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě s vadou řeči
|
cs |
dc.subject |
sociální integrace
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
child with speech defect
|
en |
dc.subject |
social integration
|
en |
dc.subject |
parent
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
quality research
|
en |
dc.title |
Sociální integrace dětí s vadami řeči v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Social Integration of Children with Speech Defects in a Nursery School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2021-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor's thesis focuses on social integration of children with speech defects in kindergarten. In the theoretical part we have defined the basic concepts of integration, socialization of the child with speech defect. Next, we defined on the factors that affect children with speech defects as they enter kindergarten, and we characterised the prevention care. The practical part focuses on the problems of children with speech defects during the process of social integration in kindergarten. The main goal of this research, which is carried out using semi-structured interviews with both parents and teachers, is to find out what kind of effect does entering kindergarten have on children with speech defects. Due to this research there was found that start of social integration of a child to kindergarten influences the result of speech disorder involving the child. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58520
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2021-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account