Motivace žáků 2. stupně ZŠ k učení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Kovářová, Dominika
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:28Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:28Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46555
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce zjišťuje motivaci žáků druhého stupně základní školy k učení, konkrétně zda u těchto žáků převažuje motivace vnitřní, či vnější. V teoretické části práce shrnuje základní poznatky z oblasti obecné motivace, motivace k učení a motivačních determinantů. Praktická část je zaměřena na specializovaný výzkum. Obsahuje vyhodnocení cíleného dotazníkového šetření a intepretaci získaných dat. V závěru bakalářské práce je ověřována hypotéza, zda existuje souvislost mezi převažujícím druhem motivace a věkem, pohlavím a vzdělanostními aspiracemi žáků. |
|
dc.format |
93 s. (186 872 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
hodnocení
|
cs |
dc.subject |
trest
|
cs |
dc.subject |
odměna
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
assessment
|
en |
dc.subject |
punishment
|
en |
dc.subject |
reward
|
en |
dc.subject |
learning
|
en |
dc.title |
Motivace žáků 2. stupně ZŠ k učení |
|
dc.title.alternative |
The Motivation of Lower Secondary School Pupils to Learn |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor´s thesis examines the motivation of pupils in lower secondary education to learn, particularly the question whether internal or external motivation prevails in these pupils. The theoretical part of the thesis summarizes the basic theoretical findings in the field of motivation, motivation to learn and motivation determinants. The practical part focuses on specialized research based on the assessment of a questionnaire survey and the interpretation of the data obtained. The final part of the thesis verifies the assumptions of the hypothesis that there is a connection between the predominant type of motivation and age, gender and the educational aspirations of the pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58416
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account