dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Halešová, Kamila
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:28Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:28Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46541
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá inkluzí v předškolním vzdělávání z pohledu ředitelů mateřských škol. Teoretická část popisuje základní vymezení pojmů vztahujících se k inkluzivnímu vzdělávání, vymezení stěžejních rozdílů mezi integrací a inkluzí, legislativní ukotvení inkluzivního vzdělávání v České republice, charakteristiku dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami, vymezení stupňů podpůrných opatření. Dále popisuje systém podpory žáků inkluzivní školy a pozornost věnuje také předškolnímu vzdělávání a vývoji dítěte v předškolním věku. Cílem práce je analyzovat názor ředitelů mateřských škol na průběh procesu inkluze v mateřských školách. Dále zjistit, jak ředitelé mateřských škol proces inkluzivního vzdělávání hodnotí, popsat přípravu mateřské školy i pedagogů na proces inkluze, vyhodnotit přínos inkluzivního vzdělávání pro děti a zjistit zkušenosti a názor ředitelů na průběh spolupráce v rámci inkluzivního vzdělávání. |
|
dc.format |
81 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
dítě se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inslusive education
|
en |
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
en |
dc.subject |
early years education
|
en |
dc.subject |
nursery school
|
en |
dc.subject |
pedagogue
|
en |
dc.subject |
teacher assistant
|
en |
dc.subject |
child with special educational needs
|
en |
dc.subject |
supportive measures
|
en |
dc.title |
Inkluze v předškolním vzdělávání z pohledu ředitelů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Inclusion in Preschool Education from the Perspective of Kindergarten Principals |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with inclusion in preschool education from the perspective of kindergarten principals. The theoretical part describes the basic definition of concepts related to inclusive education, definition of differences between integration and inclusion, legislative anchoring of inclusive education in the Czech Republic, characteristics of children with special educational needs, the definition of support measures. It also specifies the support system for pupils in an inclusive school and also pays attention to pre-school education and the development of a pre-school child. This work aims to analyse the opinion of kindergarten principals on the course of the inclusion process in kindergartens. Furthermore, to find out how kindergarten principals evaluate the process of inclusive education, depicts the preparation of kindergarten and teachers for the process of inclusion, evaluate the benefits of inclusive education for children and find out the experience and opinions of principals on the course of cooperation in inclusive education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58398
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-29 |
|