Vliv návykových látek na výkonnost studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Fojtík, Marek
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:27Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:27Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46535
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na užívání návykových látek mezi studenty Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá rozdělením návykových látek, jejich vlivem na centrální nervový systém, vybranými neurotransmitery a popisem vybraných návykových látek. Zabývá se také vybranými kognitivními procesy, které při učení probíhají, a to s důrazem na paměť a učení. Empirická část má kvantitativní charakter, je realizována prostřednictvím dotazníkového šetření a zjišťuje, které druhy návykových látek užívají tito studenti v souvislosti se studijními úkony a jaký mají tyto látky subjektivní vliv na jejich výkonnost při studiu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
75 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
návykové látky
|
cs |
dc.subject |
drogy
|
cs |
dc.subject |
centrální nervový systém
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
paměť
|
cs |
dc.subject |
student
|
cs |
dc.subject |
addictive substances
|
en |
dc.subject |
drugs
|
en |
dc.subject |
central nervous system
|
en |
dc.subject |
learning
|
en |
dc.subject |
memory
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.title |
Vliv návykových látek na výkonnost studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Addictive Substances on the Performance of Students at Tomas Bata University in Zlín |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the use of addictive substances among students of Tomas Bata University in Zlin. The thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part deals with the division of addictive substances, their effect on the central nervous system, selected neurotransmitters and a description of selected addictive substances. The thesis also deals with selected cognitive processes that take place during learning, with an emphasis on memory and learning. The empirical part has a quantitative character, is implemented via a questionnaire survey and finds out which types of addictive substances are used by these students in connection with study activities and what kind of effect these substances have on their performance during study. At the end of the work are summarized the results of a questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58387
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account