Mezigenerační učení v rámci dobrovolnictví
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Vyskočilová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:25Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:25Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46482
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku Mezigeneračního učení v kontextu dobrovolnictví. Teoretická část je složena ze tří kapitol. První část se věnuje vymezení pojmům učení a mezigenerační učení a definuje pojem generace. Druhá kapitola je zaměřena na vývojové etapy ontogeneze člověka z pohledu učení s důrazem na gerontagogiku. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována dobrovolnictví. Praktickou část prezentuje kvalitativní výzkum, který se zabývá způsoby mezigeneračního učení z pohledu seniorů i studentů dobrovolnického projektu. Odkrývá motivaci k účasti a participaci zastoupených generací. |
|
dc.format |
54 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mezigenerační
|
cs |
dc.subject |
dobrovolnictví
|
cs |
dc.subject |
učení
|
cs |
dc.subject |
generace
|
cs |
dc.subject |
student
|
cs |
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
gerontagogika
|
cs |
dc.subject |
intergenerational
|
en |
dc.subject |
voluntarism
|
en |
dc.subject |
learning
|
en |
dc.subject |
generation
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
senior
|
en |
dc.subject |
gerontology
|
en |
dc.title |
Mezigenerační učení v rámci dobrovolnictví |
|
dc.title.alternative |
Intergenerational Learning in Volunteering |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kroutilová Nováková, Radana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on the issue of Intergenerational learning in the context of voluntarism. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter deals with the definition of learning and intergenerational learning and defines the term of generation. The second chapter is devoted to the evolutionary phases of human ontogeny from the perspective of learning with stress on gerontology. The last chapter of the theoretical part of the thesis is focused on voluntarism. The practical part is presented by qualitative research that deals with methods of intergenerational learning from the perspective of seniors and students of the voluntary project. It reveals the motivation for the participation of the represented generations. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
58238
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account