Školní klima na střední odborné škole pohledem studentů a pedagogů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Vodárková, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:23Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:23Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46427
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá klimatem školy z pohledu studentů a pedagogů střední odborné školy v Rožnově pod Radhoštěm. V teoretické části představíme základní pojmy, týkající se školního klimatu, jako je prostředí, atmosféra, klima školy. Dále teoretická část popisuje typy klimatu školy, teorie klimatu školy, faktory a činitele klimatu školy. Cílem je zjistit, jak hodnotí klima školy studenti a pedagogové dané školy. V praktické části, jsme pro analýzu klimatu školy zvolili kvantitativně orientovaný výzkum a pro sběr dat použili dotazníkové šetření. Pomocí něho interpretujeme výsledky našeho šetření. |
|
dc.format |
76 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
typy klimatu školy
|
cs |
dc.subject |
teorie klimatu školy
|
cs |
dc.subject |
činitelé a faktory klimatu školy
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
types of school climate
|
en |
dc.subject |
school climate theory
|
en |
dc.subject |
factors and agents of school climate
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.title |
Školní klima na střední odborné škole pohledem studentů a pedagogů |
|
dc.title.alternative |
The School Climate at a Secondary Vocational School from the Perspective of Students and Teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2021-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the school climate from the point of view of students and teachers of the secondary vocational school in Rožnov pod Radhoštěm. In the theoretical part we will introduce the basic concepts related to the school climate, such as the environment, atmosphere, school climate. Furthermore, the theoretical part describes the types of school climate, the theory of school climate, factors and agents of school climate. The aim is to find out how students and teachers of the school evaluate the school climate. In the practical part, we chose quantitatively oriented research for the analysis of the school climate and used a questionnaire survey for data collection. We use it to interpret the results of our survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.identifier.stag |
58132
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2021-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account