Klima třídy v kontextu práce sociálního pedagoga v základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Strnadelová, Simona
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:21Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:21Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46379
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o klimatu školní třídy v souvislosti se sociálním pedagogem působícím v základní škole. Teoretická část se nejprve zabývá základním vzděláváním, základní školou a školní třídou jako sociální skupinou. Následně je pozornost věnována klimatu třídy a dalším termínům jako klima školy, aktéři klimatu třídy, diagnostika klimatu třídy a pozitivní klima třídy. V závěru teoretické části je přiblížena profese sociálního pedagoga včetně jeho kompetencí a náplně práce v základní škole. Praktická část se soustředí na zjištění a popis klimatu v 7. a 8. třídě základní školy z pohledu jejích žáků a na základě toho na popis intervence sociálního pedagoga do klimatu těchto tříd. Tato část práce uplatňuje smíšený výzkum realizovaný dotazníkovým šetřením a polostrukturovaným rozhovorem. |
|
dc.format |
79 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
pozitivní klima třídy
|
cs |
dc.subject |
smíšený výzkum
|
cs |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
school class
|
en |
dc.subject |
positive classroom climate
|
en |
dc.subject |
mixed research
|
en |
dc.title |
Klima třídy v kontextu práce sociálního pedagoga v základní škole |
|
dc.title.alternative |
The Classroom Climate in the Context of the Work of a Social Pedagogue at a Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2021-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the classroom climate in the context of a social pedagogue in a primary school. Firstly, the theoretical part deals with basic education, primary school and school class as a social group. Subsequently, attention is paid to the classroom climate and other terms such as school climate, classroom climate actors, classroom climate diagnostics and positive classroom climate. At the end of the theoretical part, the profession of social pedagogue is introduced, including his competencies and job description in a primary school. The practical part focuses on the finding and description of the climate in the 7th and 8th grade of the primary school from the perspective of its pupils and on the description of the intervention of the social pedagogue in the climate of these classes. This part of the diploma thesis applies mixed research carried out by a questionnaire survey and a semi-structured interview. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.identifier.stag |
58045
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account