Uplatnění principů behaviorální ekonomie v oblasti fundraisingu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kučera, Filip
|
|
dc.contributor.author |
Beranová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:18Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:18Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46317
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá využitím behaviorální ekonomie v oblasti fundraisingu. Cílem této práce je zanalyzovat fundraising vybrané neziskové organizace, a to Charity Česká republika, a vytvořit návrh pro jeho zefektivnění na základě poznatků behaviorální ekonomie. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představena behaviorální ekonomie a její využití ve veřejném sektoru. Dále je zde vymezen neziskový sektor včetně neziskových organizací a samotný pojem fundraising. Praktická část nabízí charakteristiku Charity Česká republika a přehled její organizační struktury. Dále obsahuje analytickou část zaměřenou na fundraising Charity Česká republika. Závěr je věnován návrhu pro zefektivnění fundraisingu s využitím poznatků behaviorální ekonomie. |
|
dc.format |
76 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
behaviorální ekonomie
|
cs |
dc.subject |
direct mail
|
cs |
dc.subject |
fundraising
|
cs |
dc.subject |
nezisková organizace
|
cs |
dc.subject |
nudge
|
cs |
dc.subject |
behavioural economics
|
en |
dc.subject |
direct mail
|
en |
dc.subject |
fundraising
|
en |
dc.subject |
non-profit organization
|
en |
dc.subject |
nudge
|
en |
dc.title |
Uplatnění principů behaviorální ekonomie v oblasti fundraisingu |
|
dc.title.alternative |
Application of the Principles of Behavioural Economics in the Field of Fundraising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Grebeníček, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2021-06-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the use of behavioural economics in the field of fundraising. The aim of this thesis is to analyze the fundraising of a selected non-profit organization, namely Caritas Czech Republic and to create a proposal for its streamlining based on the knowledge of behavioural economics. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part presents behavioural economics and its use in the public sector. Furthemore, the non-profit sector is defined here, including non-profit organizations and the very concept of fundraising. The practical part offers the characteristics of Caritas Czech Republic and an overview of its organizational structure. It also contains an analytical part focused on fundraising of Caritas Czech Republic. The conclusion is devoted to a proposal for steamlining fundraising using the knowledge of behavioural economics. |
|
dc.description.department |
Ústav regionálního rozvoje, veřejné správy a práva |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Veřejná správa a regionální rozvoj |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Public Sector Administration and Regional Development |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
57947
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-06-04 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account