Proces adaptace žáků z montessori základních škol na běžné střední školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Proces adaptace žáků z montessori základních škol na běžné střední školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Šteklová, Karolína
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:16Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:16Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46262
dc.description.abstract Tato diplomová práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje tři samostatné kapitoly. První kapitola se zabývá vztahem tématu k sociální pedagogice, charakterizuje alternativní pedagogické koncepce a jejich dějiny, popisuje reformní a alternativní školy. Druhá kapitola popisuje vzdělávání na alternativních a běžných školách v ČR a vzájemně je mezi sebou porovnává. Třetí kapitola se věnuje pojmu adaptace. Poslední kapitola se pak zabývá procesem adaptace žáků z montessori základních škol na běžné střední školy. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkumné šetření, které se věnuje analýze a interpretaci rozhovorů s informanty, kteří prošli základním vzděláním na montessori škole a nyní studují na tradiční střední škole. Tito popisují své zkušenosti s přechodem a adaptací z montessori základní školy na běžnou střední školu.
dc.format 93 s. (174 019 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject proces adaptace cs
dc.subject koncept vzdělávání cs
dc.subject alternativní škola cs
dc.subject tradiční vzdělávání cs
dc.subject montessori vzdělávání cs
dc.subject process en
dc.subject adaptation en
dc.subject educational concept en
dc.subject alternative school en
dc.subject traditional education en
dc.subject montessori education en
dc.title Proces adaptace žáků z montessori základních škol na běžné střední školy
dc.title.alternative The Process of Adaptation of Montessori Elementary School Pupils to Standard Secondary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2021-05-19
dc.description.abstract-translated This diploma work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical section contains three independent chapters. The first chapter is concerned with the relation of the theme to social pedagogy while characterizing alternative pedagogic conceptions and their history and describes reformatory and alternative schools. The second chapter describes education in alternative and current schools in the Czech Republic and collates them mutually. The third chapter devotes itself to the concept of adaptation. The last chapter deals with the process of adaptation of pupils from the montessori elementary schools to secondary modern schools. The practical section is made up of qualitative research investigation aimed at the analysis and interpretation of dialogues with informants who have passed through the basic education of the montessori type and who are studying currently in a traditional secondary school. The said informants describe here the experiences of their transition and adaptation from the montessori elementary school to standard secondary modern schools.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.identifier.stag 57854
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-04-23


Files in this item

Files Size Format View Description
šteklová_2021_dp.pdf 1.819Mb PDF View/Open None
šteklová_2021_op.docx 17.37Kb Unknown View/Open None
šteklová_2021_vp.docx 18.49Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account