Názory žáků středních škol na menšiny
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Pisaříková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:15Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:15Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46257
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá názory žáků středních škola na menšiny. Práce je dělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá základními pojmy jako je předsudek, extremismus, xenofobie, rasismus, antisemitismus a homofobie. Dále charakteristikou vybraných menšin, multikulturalismem a multikulturní výchovou. Empirická část se zabývá vyhodnocením výsledků kvantitativního výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření na středních školách. |
|
dc.format |
118 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
etnické menšiny
|
cs |
dc.subject |
náboženské menšiny
|
cs |
dc.subject |
sexuální menšiny
|
cs |
dc.subject |
předsudek
|
cs |
dc.subject |
rasismus
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
ethnic minorities
|
en |
dc.subject |
religious minorities
|
en |
dc.subject |
sexual minorities
|
en |
dc.subject |
prejudice
|
en |
dc.subject |
racism
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.title |
Názory žáků středních škol na menšiny |
|
dc.title.alternative |
Opinions of High School Students on Minorities |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2021-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Diploma Thesis deals with the viewa of high school students on minorities. The work is divided into theoretical and empirical part. The theoritical part deals with basic concepts such aj prejudice, extremism, xenophobia, racism, anti-semitism and homophobia. Furthermore, the characteristic of selected minorities, multicultural education. The empirical part deals with the evaluation of the results of quantitative research, which was carried out using a questionnaire survey in secondary schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.identifier.stag |
57848
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account