Kritické myšlení žáků středních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Miklíková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:15Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:15Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46253
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zpracovaná na téma kritické myšlení žáků středních škol. Teoretická část se věnuje kritickému myšlení, ve kterém jsou postupně předkládány informace z různých oblastí, počínaje definicí kritického myšlení v pojetí rozličných autorů přes modely kritického myšlení až po kompetence kriticky myslícího jedince. Kritické myšlení je označováno jako klíčová dovednost 21. století, ale zároveň se řadí mezi dovednosti, které ve výuce chybí. Právě proto je v diplomové práci zmínka o klíčovém dokumentu pro rozvoj vzdělávací soustavy České republiky nazvaném Strategie 2030+, která si jako jeden ze dvou hlavní cílů stanovila zaměřit vzdělávání více na získání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní i osobní život. Tento cíl je uveden především v souvislosti s reakcí na společenské změny, kdy se stává čím dál důležitější dovedností právě orientace v nepřeberném množství informací, nutnost s nimi správně pracovat a umět je aplikovat. Jelikož je zmiňovaná strategie v počátcích jsou v práci uvedeny také programy na podporu kritického myšlení pro středoškolské žáky. Cílem praktické časti je zjistit, jaká je úroveň kritického myšlení u žáků středních škol a jak námi stanovené faktory zmíněnou úroveň ovlivňují |
|
dc.format |
78 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kritické myšlení
|
cs |
dc.subject |
střední školy
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
strategie2030+
|
cs |
dc.subject |
critical thinking
|
en |
dc.subject |
high schools
|
en |
dc.subject |
pupils
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
Strategy2030+
|
en |
dc.title |
Kritické myšlení žáků středních škol |
|
dc.title.alternative |
The Level of Critical Thinking of High School Students |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2021-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis elaborates on the topic of critical thinking of high school pupils. The theoretical part deals with critical thinking, in which information from various areas is gradually presented, starting with the definition of critical thinking in the concept of various authors, through models of critical thinking to the competencies of the critical thinking individual. Critical thinking is described as a key skill in the 21st century, but it is also one of the skills lacking in teaching. That is why the diploma thesis mentions a key document for the development of the Czech education system called the Strategy 2030+, which has set one of its two main goals to focus education more on acquiring the competencies needed for active civic, professional, and personal life. This goal is stated mainly in connection with the reaction to social changes when it becomes an increasingly important skill to orientate in an inexhaustible amount of information, the need to work with them properly and be able to apply them. As the mentioned strategy is in the beginning, the work also presents programs to support critical thinking for high school students. The aim of the practical part is to find out what is the level of critical thinking in high school pupils and how the factors determined by us affect the mentioned level. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.identifier.stag |
57842
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account