Postoje žáků II. stupně ke škole a záškoláctví
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Madajová, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:15Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:15Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/46251
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem "Postoje žáků II. stupně ke škole a záškoláctví" se zaměřuje na dvě důležité oblasti, kvalitu školního života žáka a možné důvody vedoucí k rizikovému chování. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se soustředí na celkovou oblast školy, na věkové období žáka druhého stupně základní školy, jeho vztahy v oblasti školy a možné rizika negativního vnímání školy v souvislosti se záškoláctvím. Empirická část práce je zaměřena na postoj žáků, jejich vnímání školy, jednotlivých interakcí a celkovou spokojenost se školou. Cílem práce je zjistit vztah žáků ke škole a učitelům a jednotlivé motivy a důvody, které vedou žáky druhého stupně základní školy k neomluveným absencím. |
|
dc.format |
92 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
povinná školní docházka
|
cs |
dc.subject |
starší školní věk
|
cs |
dc.subject |
absence
|
cs |
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
protektivní a rizikové faktory
|
cs |
dc.subject |
compulsory schooling
|
en |
dc.subject |
pubescence
|
en |
dc.subject |
absence
|
en |
dc.subject |
truancy
|
en |
dc.subject |
protective and risk factors
|
en |
dc.title |
Postoje žáků II. stupně ke škole a záškoláctví |
|
dc.title.alternative |
Attitudes of Second Grade Primary School Pupils Towards School and Truancy |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2021-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis entitled 'Attitudes of the Second Grade pupils towards school and truancy' focuses on two important areas, the quality of a pupil's school life and possible reasons for risky behaviour. The work has a theoretical-empirical character. The theoretical section focuses on the overall area of the school, on the age of the second-grader of the primary school, his or her relationship with the school and the potential risks of negative perception of the school in connection with truancy. The empirical part of the work is confused with the attitude of pupils, their perception of the school, individual interactions and overall satisfaction with the school. The aim of the work is to establish the relationship of pupils to school and teachers and the individual motives and reasons that lead second-graders to unexcused absences. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.identifier.stag |
57840
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account