Současný trend digitalizace v průmyslu a základní nepodmíněný příjem pohledem sociální pedagogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Současný trend digitalizace v průmyslu a základní nepodmíněný příjem pohledem sociální pedagogiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Buček, Patrik
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:15Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:15Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46240
dc.description.abstract Diplomová práce se věnuje tématům digitalizace v průmyslu (Průmysl 4.0) a základnímu nepodmíněnému příjmu. Na oba fenomény je nahlíženo z pohledu sociální pedagogiky. Cílem této práce bylo zjistit, jak může sociálně pedagogické působení přispět k eliminaci rizik spojených spřechodem Průmyslu 4.0 a základnímu nepodmíněnému příjmu. V teoretické části rozebíráme oba fenomény s důrazem na společenské změny a rizika a následně v praktické části pomocí dotazovací metody zjišťujeme jak by na tyto společenské změny a rizika reagovali naši respondenti. Závěry této práce identifikují oblasti sociální pedagogiky v pomoci a prevenci lidem ohrožených ztrátou zaměstnání v důsledku rozvoje Průmyslu 4.0. Dále pak pomoc i prevenci při zavedení základního nepodmíněného příjmu s důrazem na volný čas a výchovu.
dc.format 80s. (119 189 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject průmysl 4.0 cs
dc.subject základní nepodmíněný příjem cs
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject industry 4.0 en
dc.subject basic unconditional income en
dc.subject social pedagogy en
dc.title Současný trend digitalizace v průmyslu a základní nepodmíněný příjem pohledem sociální pedagogiky
dc.title.alternative The Issue of the Current Trend of Digitization in Industry and Basic Income in Relation to Social Pedagogy
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrnčiříková, Zuzana
dc.date.accepted 2021-05-18
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the topics of digitization in industry (Industry 4.0) and basic unconditional income. Both phenomena are viewed from the point of view of social pedagogy. The aim of this work was to find out how socio-pedagogical activity can contribute to the elimination of risks associated with the transition of Industry 4.0 and basic unconditional income. In the theoretical part, we analyze both phenomena with an emphasis on social changes and risks, and then in the practical part we use the interrogation method to find out how our respondents would react to these social changes and risks. The conclusions of this work identify areas of social pedagogy in helping and preventing people at risk of losing their jobs as a result of the development of Industry 4.0. Furthermore, assistance and prevention in the introduction of basic unconditional income with an emphasis on leisure time and education.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.identifier.stag 57824
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-04-23


Files in this item

Files Size Format View Description
buček_2021_dp.pdf 3.547Mb PDF View/Open None
buček_2021_op.doc 52.5Kb Unknown View/Open None
buček_2021_vp.docx 15.93Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account