dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Foist, Jaroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T22:47:21Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T22:47:21Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4609
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce s názvem Vliv rodinné výchovy na rozvoj patologického chování u dětí a mládeže se zabývá rodinnou výchovou a jejím vlivem na utváření osobnosti dítěte a vlivem na chování dětí, případně jako příčinu patologického chování u dětí a mládeže. Rodinná výchova je celostátní problém, neboť se stále zvyšuje počet dětí a mládeže s patologickými formami chování a současně se snižuje jejich věková hranice. Teoretická část popisuje rodinu jako základ výchovy dítěte, její funkce i typologii rodin a rodinnou výchovou samotnou. Zabývá se metodami výchovy, cíli, faktory, ale i vlivem a důsledky nevhodné výchovy v jednotlivých typech rodin.Dále se zabývá jednotlivými druhy patologického chování a objasňuje souvislost mezi nimi a rodinnou výchovou, a také jejich prevencí a následnou léčbou. V praktické části seznamuje autor čtenáře s výsledky výzkumu, který byl proveden v Diagnostickém ústavu v Dobřichovicích. Z 32 chovanců ústavu bylo vybráno metodou náhodného výběru 6 respondentů k výzkumnému šetření pomocí analýzy studijních materiálů. Výsledky přinášejí různá zajímavá zjištění. Výsledky výzkumu budou sloužit pedagogům, kteří se věnují rodinné výchově a také veřejnosti, zejména budoucím rodičům. |
cs |
dc.format |
81 s., 22 s. text. příloh |
cs |
dc.format.extent |
634146 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
péče
|
cs |
dc.subject |
porucha
|
cs |
dc.subject |
závislost
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
léčba
|
cs |
dc.subject |
kazuistika
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
care
|
en |
dc.subject |
dependence
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
treatment
|
en |
dc.subject |
case report
|
en |
dc.title |
Vliv rodinné výchovy na rozvoj patologického chování u dětí a mládeže |
cs |
dc.title.alternative |
The influence of family upbringing on pathological behaviour in children and juveniles |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2007-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Batchelor's thesis, called: "The influence of family upbringing on pathological behaviour in children and juveniles" concerns itself with family upbringing and family influence on forming individuality and behaviour of the child, as well as possible foundation for pathological behaviour in children and juveniles. The family upbringing is a nation-wide problem because there is a growing number of children and juveniles with pathological forms of behaviour. The other reason for concern is that the age of offenders is decreasing. The theorecital part describes the family as a foundation of the child's upbringing, functions and typology of family as well as the definition of the family education itself. It concerns itself with methods of educations, its aims and factors as well as with its effects and consequences of inappropriate family education in different types of families. It further concerns itself with different kinds of pathological behaviour and explains the interaction between those and family education, as well as prevention and subsequent treatment. In the practical part the author presents results of his research which was done in a Diagnostic Institute in Dobrichovice. Six inmates were randomly selected (out of 32 inmates) for the research facilitated by analysis of studied documentation. These scientific findings will serve educationalists who are devoted to family education and also to the public and to future parents in particular. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6655
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
rodinné vztahy
|
cs |
local.subject |
sociálně patologické chování
|
cs |
local.subject |
problémové děti
|
cs |
local.subject |
family education
|
en |
local.subject |
family relationships
|
en |
local.subject |
socio-pathological behavior
|
en |
local.subject |
problem children
|
en |