dc.contributor.advisor |
Nemeškal, Libor
|
|
dc.contributor.author |
Polenský, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2019-12-19T14:35:13Z |
|
dc.date.available |
2019-12-19T14:35:13Z |
|
dc.date.issued |
2016-09-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.isbn |
978-80-7454-882-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45883
|
|
dc.description.abstract |
Ve své disertační práci s názvem Tvůrčí aspekty tzv. mluvících hlav v dokumentárním filmu si kladu za cíl definovat ?mluvící hlavu? jako výrazový prostředek dokumentárního filmu, obhájit jeho využití jako kreativního nástroje režiséra audiovizuálního díla a na základě teoretické reflexe i praktických zkušeností ukázat tvůrčí možnosti práce s mluvící hlavou. V teoretické části definuji mluvící hlavu. Dále představuji ojedinělou teoretickou práci Víta Janečka s názvem Dramatika mluvící hlavy. V poslední části se věnuji úhlům pohledu na mluvící hlavu, které tvoří základní tematické okruhy pro další teoretickou reflexi. Výzkumnou část jsem založil na polostrukturovaných rozhovorech se současnými významnými českými dokumentaristy, Bárou Kopeckou, Petrem Jančárkem, Tomášem Doruškou , Ivem Bystřičanem, Apolenou Rychlíkovou, Martinem Kohoutem, Vítem Klusákem, Lukášem Kokešem, Helenou Třeštíkovou, Janem Gogolou a Miroslavem Jankem. Jejich editované výpovědi vytvářejí komplexní přehled tvůrčích aspektů mluvící hlavy. Rozhovory zachycují klíčové tvůrčí aspekty od výběru respondenta, přípravu a vedení rozhovoru přes snímání a následnou postprodukci. Tvůrčím výstupem mé disertační práce je dokumentární film Neumlčené hlasy Beslanu (2018, R: Tomáš Polenský), při jehož realizaci jsem zkoumal praktické možnosti užití mluvících hlav jako kreativního nástroje režiséra. Kostru filmu tvoří výpovědi obětí teroristického útoku z roku 2004. |
|
dc.format.extent |
112 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Bez omezení |
cs |
dc.subject |
mluvící hlava
|
cs |
dc.subject |
dokumentární film
|
cs |
dc.subject |
filmová režie
|
cs |
dc.subject |
rozhovor
|
cs |
dc.subject |
talking head
|
en |
dc.subject |
documentary filmmaking
|
en |
dc.subject |
film directing
|
en |
dc.subject |
interview
|
en |
dc.title |
Tvůrčí aspekty tzv. mluvících hlav v dokumentárním filmu |
cs |
dc.title.alternative |
Creative aspects of so called talking heads |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.date.accepted |
2019-12-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my dissertation called Creative Aspects of So-called Talking Heads in Documentary Film I want to define the so-called talking head as an expressive tool of documentary cinema. I would like to defend the talking head as a creative instrument of the director of audiovisual work and show creative aspects of working with the talking heads based on theoretical reflexion and practical experience. In the theoretical part I define the talking head. Furthermore, I present a unique theoretical work of Vít Janeček called Dramatics of Talking Head. In the last part I deal with the aspects of talking head, which form the basic thematic areas for further theoretical relfexion. The research part consists of semi-structured interviews with contemporary prominent Czech documentary filmmakers such as: Bára Kopecká, Petr Jančárek, Tomáš Doruška, Ivo Bystřičan, Apolena Rychlíková, Martin Kohout, Vít Klusák, Lukáš Kokeš, Helena Třeštíková, Jan Gogola and Miroslav Janek. Their edited testimonies create a complex overview of creative aspects of talking heads. It covers key aspects from respondent selection, preparation and conducting interviews through cinematography and post-production. The creative output of my dissertation is the film Unsilenced Voices of Beslan (2018, D: Tomáš Polenský). During the work on this film I examined practical aspects of using the talking heads as a creative tool of a director. Crucial part of this movie consists of testimonies from the victims of the 2004 terrorist attack. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
53758
|
|
dc.date.submitted |
2019-10-02 |
|