Význam předškolního vzdělávání z perspektivy rodičů romských dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Eliášová, Iveta
|
|
dc.date.accessioned |
2019-10-01T07:11:47Z |
|
dc.date.available |
2019-10-01T07:11:47Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-19 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45855
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá významem předškolního vzdělávání z perspektivy rodičů romských dětí. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnujeme předškolnímu vzdělávání, předškolnímu období dítěte a legislativnímu ukotvení. Ve druhé části teoretické části se věnujeme Romům, romským rodinám a Romům ve vzdělávání. V praktické části je kódování polostrukturovaných rozhovorů. |
|
dc.format |
47 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
majorita
|
cs |
dc.subject |
minorita
|
cs |
dc.subject |
sociokulturně znevýhodněné prostředí
|
cs |
dc.subject |
pre-school education
|
en |
dc.subject |
Roma
|
en |
dc.subject |
majority
|
en |
dc.subject |
minority
|
en |
dc.subject |
socioculturally disadvantaged environment
|
en |
dc.title |
Význam předškolního vzdělávání z perspektivy rodičů romských dětí |
|
dc.title.alternative |
The Importance of of Pre-school Education from the Perspective of Roma Parents |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2019-09-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the importance of pre-school education from the Perspective of Romany Parents. It is divided into two parts. Theoretical and practical. The theoretical part deals with pre-school education, pre-school education and legislative anchoring. The second part of the theoretical part deals with Roma, Roma families and Roma in education. In the practical part there is coding of semi-structured interviews. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
53700
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2019-08-21 |
|
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
předškolní věk
|
cs |
local.subject |
Romani children
|
en |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account