Podnikatelský záměr na poskytování fotografických služeb v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dobeš, Kamil
|
|
dc.contributor.author |
Drábková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:42Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:42Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45817
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je vytvoření podnikatelského záměru na poskytování fotografických služeb v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou provedeny literární rešerše z knižních zdrojů na témata týkající se zadání. Na teoretickou část navazuje praktická část, kde jsou využity teoretické poznatky. Praktická část začíná analýzou fotografického trhu jak ze strany spotřebitele, tak mezi fotografy, kteří působí v České republice. Na základě výsledků analýz je navržen vhodný podnikatelský záměr, který poslouží fotografovi jako vodítko pro podnikání. Nakonec je podnikatelský záměr podroben nákladové, časové a rizikové analýze. Přínos práce může být pro začínajícího fotografa vysoký. |
|
dc.format |
91s |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
podnikatelský záměr
|
cs |
dc.subject |
fotograf
|
cs |
dc.subject |
portrétní fotograf
|
cs |
dc.subject |
fotografické služby
|
cs |
dc.subject |
analýza fotografického trhu
|
cs |
dc.subject |
business plan
|
en |
dc.subject |
photographer
|
en |
dc.subject |
portrait photographer
|
en |
dc.subject |
photography services
|
en |
dc.subject |
photography market analysis
|
en |
dc.title |
Podnikatelský záměr na poskytování fotografických služeb v České republice |
|
dc.title.alternative |
Business Plan on Providing Photographic Services in the Czech Republic |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ježíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2019-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the thesis is to create a business plan on providing photography services in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part searches literary sources concerning the topic. It is followed by the practical part, which utilises the theoretical knowledge. The practical part starts with the analysis of photography market, both from the customers´ point of view and among photographers operating in the Czech Republic. Based on results of the analyses, a suitable business plan is proposed, which will serve the photographer as a guideline to his business. Finally, the business plan is a subject to a cost, time and risk analyses. The thesis can be of a high contribution to beginner photographers. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
49123
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account