Analýza konkurenceschopnosti lékárny Eso, s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Složil, Alfréd
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:40Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:40Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45780
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza postavení lékárny ESO, s.r.o. v konkurenčním prostředí v Olomouci a blízkém okolí. V teoretické části budou pomocí knižních zdrojů popsány marketingové nástroje a analýzy aplikované a prováděné v praktické části práci. Pomocí marketingových analýz jako je PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenč-ních sil, benchmarking, analýza podle modelu McKinsey a SWOT analýza, kde budou zjiš-ťovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a vyvozeny doporučení a návrhy ke zdo-konalení sledované společnosti v konkurenčním boji. |
|
dc.format |
82 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenční prostředí
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
cenová politika
|
cs |
dc.subject |
okolí podniku
|
cs |
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
Competitive environment
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
price policy
|
en |
dc.subject |
company background
|
en |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenceschopnosti lékárny Eso, s.r.o. |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Competitiveness of the Pharmacy Eso, s.r.o. |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bejtkovský, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2019-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main object of my bachelor thesis is the analysis of the position of pharmacy ESO, s.r.o. in the competitive environment in Olomouc. In the theory part I will apply book sources and describe marketing tools and analyzes which will be applied in the practical part of my bachelor thesis. Using marketing analyzes such as PEST analysis, Porter's analy-sis of five competing forces, benchmarking, McKinsey model analysis and SWOT analysis. Through the analysis will be identified strengths and weaknesses, opportunities and threats, and proposed recommendations and suggestions to improve the position of the company in a competitive battle. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
53616
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-05-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account