Spotřebitelské chování matek v oblasti kojeneckých mlék
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Machátová, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:38Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:38Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45720
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním matek a jejich povědomí o značkách v oblasti kojeneckých mlék prodávaných na českém trhu. Teoretická část ve svém úvodu přibližuje problematiku kojeneckého mléka v obecné rovině. Dále je zaměřena na chování spotřebitele při nákupu, jeho vztahu ke značce, k ceně výrobku a podobně. V závěru popisuje proces dosažení reklamních a marketingových cílů pomocí komunikačního mixu. Praktická část diplomové práce ve svém úvodu představuje matky spotřebitelky a český trh s náhradní kojeneckou výživou. Detailněji popisuje značku kojeneckého mléka Nutrilon. Následuje analýza kvalitativního a kvantitativního výzkumu mezi samotnými spotřebitelkami. V projektové části je pak na jejich základě navržena konkrétní komunikační kampaň na výrobky značky Nutrilon. |
|
dc.format |
120 s. (171 000 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spotřebitelské chování
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
povědomí o značce
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
komunikační plán
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
kojenecké mléko
|
cs |
dc.subject |
Nutrilon
|
cs |
dc.subject |
consumer behaviour
|
en |
dc.subject |
consumer shopping behaviour
|
en |
dc.subject |
brand awareness
|
en |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
communication plan
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
infant milk
|
en |
dc.subject |
Nutrilon
|
en |
dc.title |
Spotřebitelské chování matek v oblasti kojeneckých mlék |
|
dc.title.alternative |
Consumer Behavior of Mothers in the Field of Infant Milk |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with consumer behaviour of mothers and their brand awareness of infant milks available on the Czech market. The theoretical part first introduces some of the general issues connected with infant milk. It then proceeds to focus on consumer shopping behaviour, consumers' relationship towards the brand, product price etc. In the final section of this part is a description of the process of reaching marketing goals using communication mix and marketing research. The practical part of the diploma thesis first discusses mothers as consumers and infant nutrition substitutes on the Czech market. It focuses in detail on the Nutrilon infant milk. An analysis of the qualitative and quantita-tive research among the consumers themselves follows. Based on the results, a specific communication campaign for Nutrilon products is suggested in the project section. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53481
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account