Erotika a sex v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Janoušková, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:38Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:38Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45714
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá nejen erotickými apely v reklamě obecně, ale zejména tím, jak jsou vnímány a hodnoceny veřejností. Soustředí se na reflexi tohoto tématu ve formě soutěží, jmenovitě se soustředí na anketu Sexistické prasátečko a na to, jak tato anketa v průběhu let ovlivnila vnímání sexismu a pohlavních stereotypů v reklamě. V teoretické části nabídne krátký vhled do historie reklamy s důrazem na erotiku a sex, v praktické části se pak soustředí právě na to, jakým způsobem je toto téma veřejností, ale i médii vnímáno. V projektové části je navrhnuto pokračování soutěže Sexistické prasátečko, nyní ale pod jiným názvem a na základě trochu jiného principu. Cíl soutěže ale zůstává stejný - edukovat veřejnost a poukázat na zneužívání genderových stereotypů v reklamě a zobrazování mužů a žen v reklamě diskriminujícím způsobem. |
|
dc.format |
101 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Erotika
|
cs |
dc.subject |
sex
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
sexismus
|
cs |
dc.subject |
stereotyp
|
cs |
dc.subject |
gender
|
cs |
dc.subject |
Erotica
|
en |
dc.subject |
sex
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
sexism
|
en |
dc.subject |
stereotype
|
en |
dc.subject |
gender
|
en |
dc.title |
Erotika a sex v reklamě |
|
dc.title.alternative |
Erotica and Sex in Advertising . Evaluation and Application of Erotic Appeals in Advertising (Mock Booby Prize Award Sexistic Piggy) |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Káčerková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals not only with erotic appeals in advertising in general, but especially with how they are perceived and evaluated by the public. It focuses on reflecting on this topic in the form of competitions, namely focusing on the Sexist Pig (Sexistické prasátečko) survey and how this poll has influenced the perception of sexism and sexual stereotypes in advertising over the years. In the theoretical part it offers a short insight into the history of advertising with an emphasis on eroticism and sex, in the practical part it concentrates on how this topic is perceived by the public and the media. In the project part is suggested the continuation of the competition Sexist Pig, but now under a different name and on the basis of a slightly different principle. However, the aim of the competition remains the same - to educate the public and to point out the abuse of gender stereotypes in advertising and the display of men and women in advertising in a discriminatory way. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53472
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account